Jump to content

Hvordan gjøre dørhåndtak på W203 penere

onlyEspen

Recommended Posts

Jeg sliter som så mange andre med at de sorte dørhåndtakene på min C klasse ser veldig bilige ut der de ikke matcher med resten av bilen...

Dette er altså en Classic modell, og her har altså Mercedes vært såpass gjerrige at man ikke bare mangle den krommede toppen av dørhåndtaket, men de har altså ikke kostet på seg å lakkere de i samme farge som bilen  :?

Jeg sitter da igjen med en del alternativ for å fikse dette.

Det ene er å kjøpre forkrommede deksler til dørhåndtaket, men jeg er i grunn ganske skeptisk til å sette på dette, da jeg regner med at de føles veldig billige ut, og forkrommede dørhåndtak blir igrunn litt overkill på en classic C180 uten krom andre steder  :D

Det andre alternativet er å finne noen brukte dørhåndtak og lakkere de, eventuelt kjøpe nye og deretter få de lakkert. Sistnevnte er nok det beste alternativet i seg selv, men ser for meg at dette fort blir dyrt.

Det siste alternativet jeg da sitter igjen med er å lakkere de jeg allerede har. Dette er noe jeg tenkte på straks jeg kjøpte bilen, men jeg så for meg at det ville fungere dårlig å lakkere dette materilet, spesielt med tanke på at det faktisk blir en del slitasje på dette. Men jeg ramlet over en forumtråd der en kar påstod at han hadde gjort dette med hell, og jeg ble da straks litt nyskjerrig på om det er noen her som har forsøkt seg på, eller kjenner noen som har gjort dette  :)

Skal ikke være noe problem det. Plastgrunning, fillergrunning, base, klarlakk så skal det være good to go. Ikke noe dårligere enn andre lakkerte håndtak... De som er originalt lakkerte er da bare lakkerte de og!