laffus Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Nok en m102 som ikke vil gå når det er kaldt. (ikke noe unormalt her) Men denne får meg til å undre litt. Den går helt fint når det er varmt, men når det bikker under ca 5 blå, så vil den av og til ikke starte. Av og til starter den helt fint, og av og til nekter den helt! Den starter litt om jeg primer av og på tenninga noen ganger, men går 0,5 til 1 sek. så stopper den. Den kan stå en stund, og plutselig bare starte. På landstreffet fikk jeg en k-jet sjekk, og de skiftet det som de mente var nødvendig. (bortsett fra fordelerlokk og ovp.) Nå har jeg i ettertid montert ny bensinpumpe, nytt bensin filter, nytt ovp. Symptomene minner veldig mye om gåent ovp, men dette er altså ikke tilfellet nå. Jeg mistenker bensinmangel. Om det er noe elektrisk, eller en tett slange en plass vites ikke. Dette har altså bare vært ett problem ved lave temperaturer. I morrest gikk den ikke helt bra inntil jeg fikk litt temperatur på motoren. Er det noen flere relè som har noe med motorstyringa å gjøre? Er det noen plasser bensinsystemet på en s124 bruker å gå tett? Mulig det kan være kondens, men prøvde kondensfjerner og nytt filter, så skjønner ikke den helt. Gode tips? Føler jeg har prøvd det meste, uten hell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffus Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 lite respons gitt Kobla av dynamoen i helga, uten at dette bedra situasjonen, så da er det neppe den. Når bilen ikke vil gå er det en slags hylelyd i pompa selv om denne er ny... Er det ett eget relè for bensinpompa? sitter dette bak motor styringa. Kan dette ha slått seg helt vrangt og sender difuse mengder strøm bakover? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Erik Eliassen Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Har du sjekka om det kommer fram noe bensin dit det skal da??.Bensin pumpa kan være gåen selv om den er ny. jeg tenkte på den ulyden du beskrev kom fra den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffus Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 hadde av kaldstart dysa i går dit kom det ihvertfall plenty med bensin. rart den virker av og til. enten funker den, eller så funker den ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Har du målt temperatur sensoren.? Hvis den ikke er i orden så tror motoren det er 20 varme hele tiden og gir ikke ekstra bensin som den skal når det er kaldt. Sjekk også ledningsnettet ditt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.