Jump to content

Manuel girkasse probleme

Robin-Andrè Barmo

Recommended Posts

Hei folkens. Var en tur ute med bilen og girkassa funkerte perfekt til jeg kom hjem og skulle rygge den på plass, ta låste den seg i revers med andre ord den vil ikke gå i fri og ikke i første gir altså den står fast i revers. Så jeg lurer fælt på hva det kan være og om det kan bli kostbart avfære og få fikset dette. Bilen er en mercedes-benz 200 te w124 altså ei stasjonsvogn fra 1991. Ps håper på positive svar fra dere her inne på forume.

Vil tru det er noe oppe i gir mekaniamen som er ute av lage eller att det rett og slett er for mye slitaje i foringene på overføringen som gjør att den har låst seg. Trur det er ganske skjelden desse kassene der ryker.

Få bilen opp, og kobl fra overføringen og sjå om du får sett den i fri på girkassen, og sjekk om spaken går greit før du monterer igjen . Da får du jo også sjekket foringen på overføringen. Litt smørning på overføringen inni bilen under girmansjetten har den også sikkert godt av også.

Kor langt har bilen gått ?

Hei.

Dette skjedde for meg på en 190 fra -85 og det som hadde skjedd

hos meg var at unbracoskruene som leddene var skrudd fast igirkassa

med som hadde løsnet.Jeg måtte legge meg mange ganger under bilen

når giret hadde låst seg.Så legg deg under med unbraco nøklene dine

så er det gjort på 5 min,bare pass deg for varmt eksosrør.

Jan Erik.