Jump to content

Problemer med bakluke s211

Jack M

Recommended Posts

Hei

Jeg har en E220 cdi s211 2004 modell som har gått 340 000 km. Jeg kjøpte denne i oktober i fjor. Det har hele tiden vært en feilmelding på bakluken. Problemet er at låsen til bakluken ikke drar seg inn slik som forutsatt. I tillegg får jeg opp feilmelding hver gang jeg stopper bilen i et veikryss eller stopper av andre grunner. Feilmeldingen viser at bakluken er åpen og er rød og det står "Tailgate open!". Når jeg trykker på en knapp på rattet forsvinner feilmeldingen, men kommer opp igjen så fort jeg stopper.

Jeg har hatt bilen på et lokalt verksted. De bestilte ny lås til luken og skiftet denne, men låsen fungerte ikke slik den skal og feilmeldingen var der også. De feilsøkte og prøvde å få ordnet dette og brukte 3,5 timer på jobben. Når de ikke klarte å rette feilen så trengte jeg ikke å kjøpe låsen og heller ikke å betale for tiden de hadde brukt  :o Er det noen som har hatt en tilsvarende feil eller kan tenke seg hva dette skyldes.

Hei igjen.

Ja luka lukker når jeg smeller den igjen. Men jeg kan ikke smelle den igjen med det samme jeg har lukket den opp. Jeg må vente ca 3 sekund, da hører jeg et "klikk" bak i luka (ved låsen eller kanskje litt opp for den) og da kan den lukkes. Det er mulig det er brudd. Bilen har gått 340 000 km.

Ok skal ta en titt på den. Ligger den godt skjult eller ser jeg ledningene med det samme. Eventuelt hvilken side ligger de på. Har en w211 E 200 cdi avantgarde. Hadde brudd på ledningen på venstre side. Fikk opp feilmelding om at skiltlys ikke virket og måtte bruke nøkkel. Fant forklaring her på forumet slik at jeg som har 10 tommeltotter fikset det på 1-2-3  :D