Jump to content

Automatkasse, fra hvilken bil ?

Recommended Posts

Guest vihovde
Posted

Har en S124 300TDT 1991 mod. som jeg med tid ønsker å bytte ut automatkassen på. Men fra hvilken bil kan jeg bruker ifra ? Passer det ifra feks. en 230E ?

PS ! Noen som vet om en bra ?

Guest vihovde
Posted

Vet dere ikke, eller gidder dere ikke å svare ?

Posted

230E kassa passer på dieselen, men vil ikke fungere så bra forde dieselmotoren arbeider på et annet turtalsområde. den vil gire ned alt for tidlig og giren opp alt for sent. det vil også bli no ball med vacuum styringen da dieselmotoren har dårlig med vacuum i forhold til en bensinmotor.

Guest vihovde
Posted

Ok, takk for svar. Så da må jeg få fatt i en fra en 250D eller 300D ? Eller er det helt nødvendig med en fra en 300TDT ?

Posted

Hvis jeg skulle tippe så vil jeg tro at 250, 250Turbo, 300 300Turbo passer om hverandre uten at jeg er helt 100% sikker... :lol:

Ellers så lurer jeg på hvorfor bytte til en brukt kasse i stedt for overhaling av den du har..??

Trenger ikke bli så dyrt med overhaling, og med å kjøpe en kasse brukt kan du risikere å ende opp med en like sliten.... :oops:

Ring Bergs Automatservice i Oslo og hør med han, han fikser garantert en god pris på overhaling til medlemmer av MBE.... :P

Posted
Ok' date=' takk for svar. Så da må jeg få fatt i en fra en 250D eller 300D ? Eller er det helt nødvendig med en fra en 300TDT ?[/quote']

300 D turbo bruker 722.3 kassa. De andre Dieselmodellene bruker 722.4 kassa. 722.4 sitter også i 200, 230, 260 og 280 bensin. 722.3 sitter i 300 300-24, 320, 420, og 500 bensin. Som du ser er 722.3 en grovere byggd kasse. Konklusjon: skaff en 300D turbo kasse eller reparer den du har.

Posted

Kenneth på Berg's automatservice overhalte min nå i høst. Dette var til min 123 300TDT. Det anbefales fremfor å kjøpe noe du ikke kan vite holdbarheten på. Kjedelig å kjøpe brukt kasse til 4-5000 kroner for så at den ryker etter 10000km.

Guest 300TDT
Posted
Vet dere ikke' date=' eller gidder dere ikke å svare ?[/quote']Sistnevnte.
Guest vihovde
Posted
hehe... Folk er vel redde for å bli saksøkt hvis de kommer med ett feil tips....

M.

Slapp av, gjør ikke sånn jeg. Men unntak finnes, slik som 300TDT :D

Men seriøst, noen som kan anbefale ett verksted i Stavnger område som overhaler en automatkasse til en fornuftig pris ?

Posted
Men seriøst' date=' noen som kan anbefale ett verksted i Stavnger område som overhaler en automatkasse til en fornuftig pris ?[/quote']

Du får ta deg en Oslo ferie, eventuelt få noen i Stavanger til å ta ut kassa for deg og sende den til Oslo.

Posted
hehe... Folk er vel redde for å bli saksøkt hvis de kommer med ett feil tips....

M.

Slapp av' date=' gjør ikke sånn jeg. Men unntak finnes, slik som 300TDT :D

Men seriøst, noen som kan anbefale ett verksted i Stavnger område som overhaler en automatkasse til en fornuftig pris ?[/quote']

Det er en luring i Badedammen i Stavanger (eller hva det nå heter), som AMCAR - folket bruker.

Vet ikke mer enn det.

Posted

han holdt til i ryfylkegata tidligere.

Har enten flyttet nå, eller så skal han flytte. han snakket om i sola området en plass..

Har nummeret hans liggende hjemme, kan få det etter jobb.

Han er å anbefale. Er sikker på at han kan sette sammen en automatkasse i søvne.. :)

Han får ihvertfall automatkasser tilsendt fra hele landet..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...