Jump to content

PEDALBOX....!!!!!

Lars Alex

Recommended Posts

Da har jeg montert "PEDALBOX" i  min 211 420 CDI.  Du verden så kult. Bilen er mye kvikkere og virker mye sterkere. Jeg vet jo at det ikke gjør noe med hk antallet, men dette var rått.........Jeg monterte dette i Clk cabben som jeg hadde før 211'n også og det virket helt rått der også.. Alle som kjører Mercedes kjenner vel til det halvsekundet det tar fra du gir gass til det skjer noe. Det blir borte. Bilen reagerer med en gang. Klubben har 15% hos DTE gjøvik www.carshop.no Da havner boksen på 1700. Du monterer selv på 10-20 min.  8)

Dere har vel alle merket den lille forsinkelsen fra du gir gass til bilen oppfatter det. Ca 5-7 tideler. Det boksen gjør er at den fjerner den forsinkelsen og bilen reagerer momentant. Bilen virker da mye sprekere og det blir morsommere å kjøre. Kan nevne at BMW leverer den nye 1 serien med pedalboks. ( fikk høre det i dag. Ikke heng meg hvis det ikke stemmer) Her er link... http://www.pedalbox.com/

• 2 months later...

Var inne og kikka litt på chiptrimminga til DTE. Ble imponert over at stort sett alle dieselbiler har samme heste- og momentkurver. Det gjelder også for bensin. Ettersom jeg fant ut, så er det vel en seks til åtte kurver som gjelder for alle motorer i sortimentet.    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Eneste som varierer mellom fabrikkene i dag er vist nummerskalaen  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nå kjente jeg at jeg blei skikkelig GLAD L.Alex, hohohohooooooo, jeg hater jo den lille evigheten på gassresponsen på bilen min. Bilen min går jo som en tråbil i forhold til din, men får jeg det lille som er til å virke tvert så blir det jo reine Dragster'n, hehehe. Det er vel ikke noe i veien for at dette funker på 200 komp (2001) også.....? Håper det, må ha!  :lol:

Nå kjente jeg at jeg blei skikkelig GLAD L.Alex, hohohohooooooo, jeg hater jo den lille evigheten på gassresponsen på bilen min. Bilen min går jo som en tråbil i forhold til din, men får jeg det lille som er til å virke tvert så blir det jo reine Dragster'n, hehehe. Det er vel ikke noe i veien for at dette funker på 200 komp (2001) også.....? Håper det, må ha!  :lol:

Jeg hadde det på en 2005 clk cab 200 kompressor og det virket enda bedre der syntes jeg. Dette er løp å kjøp...... :D

Høres flott ut, men er det noen drawback med denne dingsen, med tanke på at bilen er laget slik den er inkl den forbanna tregheten, er det for å spare /ta vare på vitale deler for å unge "røsk og riv"?  Ser for meg at pedalboxn's oppgave er å overstyre den progressive bevegelsen som skapes i gassspjel og lign ved pådrag. Er det da slik at etter montering av box vil alt av styringsenheter/ elektroniske motorer,pumper osv ikke ha noen progressiv kurve, men Høgge til for fullt og eventuelt skade de berørte komponentene over tid?

• 2 weeks later...

Jeg må vel skrive at jeg nå har begynt å få betenkeligheter ang pedal box. Det funka kjempebra med standar motor tuning, men etter at jeg programerte den igjen har jeg faktisk valgt å ,skru den av. Det virker som om girkassa ikke helt vet hvor den skal legge seg med boksen aktivert. Opplever at den girer ned et hakk for mye relativt ofte og med diesel bil er jo ikke det optimalt. Etter jeg nå valgte å skru den av, så treffer bilene igjen på riktig moment og den går mye mer brutalt. Før jeg tunet den igjen, så funket boksen veldig bra, så dette blir en smakssak. Jeg tror at boksen har mer for seg på en bensinmotor enn på en diesel. Men det er mange som har montert dette på diesel biler og er fornøyd, så det kan nok være forskjeller fra motor til motor.  :shock: