Guest Tom Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Har en 2002, C200 kompressor hvor motorlyset lyser. Byttet først lamdasonde og lyset ble resatt av verkstedet. Etter noen uker kom det tilbake, feilsøking fant ingen eksakte feil, og lyset ble resatt igjen. To uker og lyset kom på igjen, feilsøking ga besjed om blanding, som så ble justert. To dager og lyset kom på igjen. Har nå kjørt noen uker, og turtallet er ugjevnt når motor startes, men roer seg etter 30-40 sekunder. Motor virker normalt sprek, men bruker mye bensin, og det lukter bensin av eksosen. Noen som har gode tips. Jeg lurer litt på luftmengdemåler, men er lite sugen på at verkstedet skal bytte del for del for å finne ut av problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Erik Eliassen Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Jeg tror det er registerkjedet ditt som har strekt seg for mye slik kamakselsensor og veivakselsensor leser litt forskjellige posisjoner en gang i blant og da kan det komme opp feilvarsler som er veldig ustabile og lese av.Jeg anbefaler deg og bytte registerkjede.. Den ustabile tomgangen din kan også tyde på noe sånt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 km-stand på denne bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Bilen er gått 140 000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Ta av kontakten i forkant på toppen ( i enden av kamaksel ). Se om det er olje i kontakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Takk for svar. Skal sjekke kontakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Og banke-sensoren er ok?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tom Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ser at det ligger en sensor på toppen av toppdekselet, og der var det olje i el.kontakten. Er det bankesensoren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Nei. Det er aktator for vridning av kamaksel for bedre moment. De lekker olje og olja går i ledningsnettet og helt inn i motorstyringen. Lager feilkode på lamda sonder,luftmassemåler,gass/Kompressor spjeld mm. Resulterer i jaging, nødprogram ,mm. Det er en oljestopper man kan få kjøpt til kontakten. Kontakt et verksted som kjenner til prosedyre på resten av utbedringen. Veldig kjent problem på den modellen. Hatt mange av de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.