Jump to content

Varsellys for motorfeil på S203.

Guest Tom

Recommended Posts

Har en 2002, C200 kompressor hvor motorlyset lyser.

Byttet først lamdasonde og lyset ble resatt av verkstedet. Etter noen uker kom det tilbake, feilsøking fant ingen eksakte feil, og lyset ble resatt igjen. To uker og lyset kom på igjen, feilsøking ga besjed om blanding, som så ble justert. To dager og lyset kom på igjen. Har nå kjørt noen uker, og turtallet er ugjevnt når motor startes, men roer seg etter 30-40 sekunder. Motor virker normalt sprek, men bruker mye bensin, og det lukter bensin av eksosen.

Noen som har gode tips.

Jeg lurer litt på luftmengdemåler, men er lite sugen på at verkstedet skal bytte del for del for å finne ut av problemet.

Jeg tror det er registerkjedet ditt som har strekt seg for mye slik kamakselsensor og veivakselsensor leser litt forskjellige posisjoner en gang i blant og da kan det komme opp feilvarsler som er veldig ustabile og lese av.Jeg anbefaler deg og bytte registerkjede..

Den ustabile tomgangen din kan også tyde på noe sånt  :?

Guest Gjesten

Nei. Det er aktator for vridning av kamaksel for bedre moment.

De lekker olje og olja går i ledningsnettet og helt inn i motorstyringen.

Lager feilkode på lamda sonder,luftmassemåler,gass/Kompressor spjeld mm.

Resulterer i jaging, nødprogram ,mm.

Det er en oljestopper man kan få kjøpt til kontakten. Kontakt et verksted som kjenner til prosedyre på resten av utbedringen. Veldig kjent problem på den modellen. Hatt mange av de.