Jump to content

cdi i 124


Rolf Åge

Recommended Posts

Leker litt med tanken om å kjøpe en bakskada 220cdi å putte motoren i en 124..

Er dette gjennomførbart?

Selfølgeli myyye jobb, men arti prosjekt..

Leste om noen i england som gjorde det med en 190.. det var med en 250cd..

 

Hoved spm er:er det muligt å få godkjent dette i strikse Norge?

 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder med bytte av motor i en W124 vil la seg gjøre pga disse er jo godkjent med langt større effekt

en hva en orginal cdi motor produserer...

Ikke noe problem egentlig med å sette inn en 320 cdi heller vil jeg tru...

Det er en i Litauen som har klæska ned en 320 cdi i en W124.

Så lenge motor og girkasse med komplett ledning monter så skal det ikke være noe

problem og programere bort startsperren og evt programmere hjernen med tune den opp  :D  8)

Link to comment
Share on other sites

Ja di har andre lover og regler...

Di må ikke bygge på en W124 med 320 motor.

Så lenge di er godkjent med større motor osv.

Da vil jeg tru at det holder med og oppgradere bremser og understell fra som feks 320->500...  :)

For jeg trur ikke det er så mye forskjell på 230 og 320 karossen  :)

Link to comment
Share on other sites

Ja di har andre lover og regler...

Di må ikke bygge på en W124 med 320 motor.

Så lenge di er godkjent med større motor osv.

Da vil jeg tru at det holder med og oppgradere bremser og understell fra som feks 320->500...  :)

For jeg trur ikke det er så mye forskjell på 230 og 320 karossen  :)

 

Dessverre kan vi sitte her og tro hva vi vil, men det hjelper lite når gutta på 'tilsynet skal ha dokumentasjon på at karosseriet i 230 og  320 er likt.

Link to comment
Share on other sites

Ja di har andre lover og regler...

Di må ikke bygge på en W124 med 320 motor.

Så lenge di er godkjent med større motor osv.

Da vil jeg tru at det holder med og oppgradere bremser og understell fra som feks 320->500...  :)

For jeg trur ikke det er så mye forskjell på 230 og 320 karossen  :)

 

Dessverre kan vi sitte her og tro hva vi vil, men det hjelper lite når gutta på 'tilsynet skal ha dokumentasjon på at karosseriet i 230 og  320 er likt.

 

Men det er vel mye enklere å bare starte med en 320, da den allere har større framakselvekt osv.

Link to comment
Share on other sites

Men det er vel mye enklere å bare starte med en 320, da den allere har større framakselvekt osv.

 

Akkurat.

De som tror at alt er greit, og de lett får godkjent 200 hk i en 200D fordi "samme" karosseri er levert med over 200 hk, vil nok få en overraskelse.

Link to comment
Share on other sites

Bilen står på jobben.. (vakt uke) men skal finne det i morgen..

 

Chassinr finner du jo så lenge du husker regnr ditt :lol:

 

stemmer  8) ST 22870

 

 

hadde vert arti, selv om det er mye jobb, mye papirer...

Men ingenting er umuligt for en entusiast  :lol: 8)

Link to comment
Share on other sites

WDB1241901F049501 = 300 TD = ca 109 hk Etter 1989 ca 113 hk

 

WBD124191 = E300 Diesel = ca 136 hk (93-95)

 

WBD124192 = 3OO Turbo diesel / E300 Turbo Diesel = ca 143 hk etter 189 ca 147 hk

 

W210 serien:

220 cdi 98-99 = 125 hk

220 cdi 99-02 = 143 hk

 

Tar med disse også...

270 cdi 99-02 = 170 hk

320 cdi 99-02 = 197 hk

 

W140 serien:

350 turbo 91-96 = 150 hk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...