Guest HansAA Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Jeg lurer på dette jeg, altså. Har en 300TDT med ac, kan jeg plukke fra hvilke som helst, eller kun enkelte modeller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Jeg lurer på dette jeg, altså. Har en 300TDT med ac, kan jeg plukke fra hvilke som helst, eller kun enkelte modeller? De er ikke like. Jeg har hatt noen mislykkede forsøk med brukt kompressor. Til slutt gjorde jeg det jeg skulle gjort med en gang, som var å kjøpe en NY fra ebay. Med mindre du får fylt gratis, så skal det ikke så mange mislykkede forsøk til før du har kastet bort prisen av en ny. Skal du først skru på ac, så vil jeg også anbefale at du bytter ekspansjonsventilen. Det gjorde stor forskjell på min bil. Den er relativt enkel å bytte. Denne bør passe din bil : http://www.ebay.de/itm/KLIMAANLAGE-KOMPRESSOR-W201-E-S-KLASSE-W124-S124-W126-/390377740604?pt=DE_Autoteile&hash=item5ae453993c#ht_6131wt_986 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HansAA Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Jepps, det er nok litt spooky å handle brukt kompressor. Blir vel til å handle en fra Tyskland etterhvert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Jepps, det er nok litt spooky å handle brukt kompressor. Blir vel til å handle en fra Tyskland etterhvert... Nippon Denso kan du i hvertfall trygt kjøpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4290 Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 ...må ta fram denne igjen. @FrodeS: Linken din er selvfølgelig død nå. Hvilken kompressor fra nippon kjøpte du? De jeg finner passer bare fra -93 og opp... Har S124 300TDT 4matic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Jeg er nesten sikker på at du kan bruke den. Motor og reimer og alt er likt, MEN de gikk over fra R12 til R134a på 93-modellen. Det er vel uansett kun R134a som er aktuelt å fylle på nå? For å få ordentlig effekt med R134a bør også kondenseren byttes. I alle fulle fall anbefaler jeg at du bytter både tørkefilter og ekspansjonsventilen når du først overhaler anlegget. Gammel kondenser funker greit, ny kondenser funker greiere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts