Jump to content

Webasto stopper, w211.

Jøran89

Recommended Posts

Hei

Kaldt nå om dagen og webastoen nekter å fungere. Den starter som normalt (etter instruksjoner i håndbok),

men stopper igjen etter ca. 30 sek. Det lyser kun rødt i knappen inne i bilen. Har noen vært borti slikt før?

Har lett gjennom en del webasto-tråder her inne, men finner ikke lignende problem på 211-biler.

Webastoen er orginal på bilen, som er en 2005 E320 CDI. Får ikke opp noen feilmeldinger på display.

På forhånd takk.

Prøv å ta ut sikringen i 10 sek. Aner ikke hvilken det er.

Den kan ha gått i error lockdown, muligens pga lav batterispenning.

Det skal jeg undersøke.

Nok diesel på tanken og god nok ladespenning?

Full tank. Har hatt en advarsel på lav batterikapasitet i løpet av vinteren, men

ikke problemer med at annet utstyr har blitt koblet ut p.g.a. mangel på strøm.

• 1 year later...

De to vanligste grunnene til stopp er overopphetning og nedsotning.

Overopphetningen er i de fleste tilfellene pga varmen stiger for høyt pga sirkulasjonspumpen er defekt og tilfører ikke nytt vann så det koker.

Nedsotning skjer pga for lite varmkjøring da mange kjører for kort.

Tvangskjøring kan i mange tilfeller redde den fra åpning og rens.

Hei jøran89

Jeg har akkurat samme problem men min 2005 E270 CDI...  Webasto stopper  ca 30 sekunder...  Har du funnet løsningen på bilen di ?

Hilsen

Hei.

Har ikke feilsøkt mer på dette. Mulig bilen blir solgt nå, vist ikke skal jeg finne ut av problemet.

Slik den er nå får jeg ikke start på webastoen i det hele tatt, så den har blitt værre...

Hei jøran89

Jeg har akkurat samme problem men min 2005 E270 CDI...  Webasto stopper  ca 30 sekunder...  Har du funnet løsningen på bilen di ?

Hilsen

Hei.

Har ikke feilsøkt mer på dette. Mulig bilen blir solgt nå, vist ikke skal jeg finne ut av problemet.

Slik den er nå får jeg ikke start på webastoen i det hele tatt, så den har blitt værre...

Den har antakelig blitt lei av korte drifttider, og nekter å prøve mer før den blir resatt.

Søk litt i forumet, det er skrevet mye om det.