Guest John R Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Har litt dødgang på rattet mitt. Ikke noe som er kjempealvorlig, men skulle gjerne fått den enda litt tightere uten at det går på bekostning av selvoppretting. Hva kan/må gjøres? Kanskje noen på østlandsområdet som kan ta på seg en slik jobb for noen kroner? Jeg har ikke mulighet for å skru selv, så må søke hjelp til det. Noe jeg kan få strammet på et verksted kanskje? Tankmåleren (i instrumentet) kan ha en tendens til å dette litt etter fylt full tank. For så å vise riktig igjen etter noen kjørte kilometer. Heller ingen ting jeg bekymrer meg for, men vil jeg jo gjerne ha det fikset med tiden. Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Er det mulig å stramme en tannstang, da? Jeg vet det går på snekke, men det er jo ikke sånt i 210. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Jeg hadde levert den til noen flinke folk på et uavhengig verksted som kunne gått over hele forstillingen på jakt etter slakk i foringer/overføringer. Er nok ingenting å stramme på selve tannstangstyringa. Tankmåler som ikke henger helt med er vanlig på 202 og 210. Jeg har en S210 hvor den aldri går over 3/4 selv med breddfull tank. I tillegg lever den sitt eget liv og varierer med + - 5 liter. Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Angående tank måleren. Jeg hadde på en flaske med noe stoff som skulle rense drivstoff linjene, og etter det fungerte tank måleren som den skulle. (Det kan jo nevnes at et par tanker etterpå så skar motoren seg og jeg holder nå på med å bytte den. Men det var på grunn av slitt register kjede.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John R Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Jeg hadde levert den til noen flinke folk på et uavhengig verksted som kunne gått over hele forstillingen på jakt etter slakk i foringer/overføringer. Er nok ingenting å stramme på selve tannstangstyringa. Tankmåler som ikke henger helt med er vanlig på 202 og 210. Jeg har en S210 hvor den aldri går over 3/4 selv med breddfull tank. I tillegg lever den sitt eget liv og varierer med + - 5 liter. Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet. Jeg får levere den inn på et verksted og få de til å gå over på jakt etter synderen Hva angår stramming var det noe jeg kun trodde var mulig. Noen enorm teknisk innsikt på disse bilene har jeg ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John R Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Angående tank måleren. Jeg hadde på en flaske med noe stoff som skulle rense drivstoff linjene, og etter det fungerte tank måleren som den skulle. (Det kan jo nevnes at et par tanker etterpå så skar motoren seg og jeg holder nå på med å bytte den. Men det var på grunn av slitt register kjede.) Vet du hva stoffet het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John R Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Må bare nevne at jeg nå har meldt meg inn i klubben Hva det vil innebære fremover vil jo tiden vise. Men mitt første møte på denne klubbens sider var meget positivt. Jeg snakket da med FrodeS som var veldig behjelpelig med å svare på alle mine "dumme" spørsmål. Så førsteinntrykket er i toppklassen... og ei stjernedame som jeg nå har verdt Blir spennende å følge medlemskapet, selv om jeg ikke har den dyreste bilen i klassen. Men det virker jo ikke som det er det som er i sentrum her. Her er det kjærlighet for Mercedes det dreier seg om punktum Gleder meg til jeg blir medlem, og ikke minst bli mer kjent med brukerne her inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Hei og velkommen i klubben! Jeg tror ikke tannstengene på dagens biler er justerbare. På Ford sine på 70 og 80-tallet kunne man justere spennet på "skruen" mot stangen, men de kunne man også overhale med nye foringer og tetninger ut i endene (de med servo). Idag skal man ikke røre noenting, hvis produsentene får det som de vil. Det finnes forøvrig ikke dumme spørsmål, bare mange som er vanskelige å svare på. Min erfaring er at det finnes mange kyndige folk her på forumet og jeg har selv fått svar som har hjulpet meg enormt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarlacc Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet. Sjekk http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1380880-fuel-sender-fix.html og http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1323825-homemade-tool-remove-fuel-sending-unit.html Lars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest John R Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Det ble dessverre til at jeg måtte tilbakelevere den bilen jeg kjøpte. Den begynte å tømme batteriet sånn plutselig og jeg klarte ikke å finne ut av det. Uansett fikk jeg pengene tilbake fra en meget hyggelig selger, og må nå bare se meg om etter en ny dame. Litt trist, men sånn er det noen ganger. Tusen takk likevel til alle som bidro med løsninger i tråden. Setter pris på det. Når det gjelder medlemskapet har jeg ikke mottatt giro i posten enda. Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta fra man melder seg inn via nett? Vel vel, håper jeg får meg bil snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.