Jump to content

Dødgang ratt w210 E220CDI 99 / tankmåler litt rar


Guest John R

Recommended Posts

Har litt dødgang på rattet mitt. Ikke noe som er kjempealvorlig, men skulle gjerne fått den enda litt tightere uten at det går på bekostning av selvoppretting. Hva kan/må gjøres?

 

Kanskje noen på østlandsområdet som kan ta på seg en slik jobb for noen kroner? Jeg har ikke mulighet for å skru selv, så må søke hjelp til det.  Noe jeg kan få strammet på et verksted kanskje?

 

Tankmåleren (i instrumentet) kan ha en tendens til å dette litt etter fylt full tank. For så å vise riktig igjen etter noen kjørte kilometer. Heller ingen ting jeg bekymrer meg for, men vil jeg jo gjerne ha det fikset med tiden. Tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde levert den til noen flinke folk på et uavhengig verksted som kunne gått over hele forstillingen på jakt etter slakk i foringer/overføringer. Er nok ingenting å stramme på selve tannstangstyringa.

 

Tankmåler som ikke henger helt med er vanlig på 202 og 210. Jeg har en S210 hvor den aldri går over 3/4 selv med breddfull tank. I tillegg lever den sitt eget liv og varierer med + - 5 liter.

 

Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde levert den til noen flinke folk på et uavhengig verksted som kunne gått over hele forstillingen på jakt etter slakk i foringer/overføringer. Er nok ingenting å stramme på selve tannstangstyringa.

 

Tankmåler som ikke henger helt med er vanlig på 202 og 210. Jeg har en S210 hvor den aldri går over 3/4 selv med breddfull tank. I tillegg lever den sitt eget liv og varierer med + - 5 liter.

 

Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet.

 

Jeg får levere den inn på et verksted og få de til å gå over på jakt etter synderen :-) Hva angår stramming var det noe jeg kun trodde var mulig. Noen enorm teknisk innsikt på disse bilene har jeg ikke.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Angående tank måleren. Jeg hadde på en flaske med noe stoff som skulle rense drivstoff linjene, og etter det fungerte tank måleren som den skulle. :-)

 

(Det kan jo nevnes at et par tanker etterpå så skar motoren seg og jeg holder nå på med å bytte den. Men det var på grunn av slitt register kjede.)

 

Vet du hva stoffet het? 

Link to comment
Share on other sites

Må bare nevne at jeg nå har meldt meg inn i klubben  :D 

 

Hva det vil innebære fremover vil jo tiden vise. Men mitt første møte på denne klubbens sider var meget positivt.

 

Jeg snakket da med FrodeS som var veldig behjelpelig med å svare på alle mine "dumme" spørsmål.  Så førsteinntrykket er i toppklassen... og ei stjernedame som jeg nå har verdt 8)

 

Blir spennende å følge medlemskapet, selv om jeg ikke har den dyreste bilen i klassen. Men det virker jo ikke som det er det som er i sentrum her. Her er det kjærlighet for Mercedes det dreier seg om punktum  :D

 

Gleder meg til jeg blir medlem, og ikke minst bli mer kjent med brukerne her inne  :) 

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen i klubben!

 

Jeg tror ikke tannstengene  på dagens biler er justerbare. På Ford sine på 70 og 80-tallet kunne

man justere spennet på "skruen" mot stangen, men de kunne man også overhale med nye foringer

og tetninger ut i endene (de med servo). Idag skal man ikke røre noenting, hvis produsentene får det som de

vil.

Det finnes forøvrig ikke dumme spørsmål, bare mange som er vanskelige å svare på. Min erfaring er at

det finnes mange kyndige folk her på forumet og jeg har selv fått svar som har hjulpet meg enormt. :D

Link to comment
Share on other sites

Trolig kan den rengjøres for avleiringer og smøres, men jeg leter også etter tips på tankmåler til S210, og så langt har jeg ikke sett noen gode DIY på nettet.

 

Sjekk

http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1380880-fuel-sender-fix.html

og

http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1323825-homemade-tool-remove-fuel-sending-unit.html

 

;) Lars.

Link to comment
Share on other sites

Det ble dessverre til at jeg måtte tilbakelevere den bilen jeg kjøpte. Den begynte å tømme batteriet sånn plutselig og jeg klarte ikke å finne ut av det. Uansett fikk jeg pengene tilbake fra en meget hyggelig selger, og må nå bare se meg om etter en ny dame. Litt trist, men sånn er det noen ganger.

 

Tusen takk likevel til alle som bidro med løsninger i tråden. Setter pris på det.

 

Når det gjelder medlemskapet har jeg ikke mottatt giro i posten enda. Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta fra man melder seg inn via nett?

 

Vel vel, håper jeg får meg bil snart  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...