Guest pilj Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 etter å ha byttet batteri på 220cdi sluttet sentrallås å virkenår jeg bruker knappene på nøkkelen. går det å fikse dette selv. er en 2001 modell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Lyser det en liten rød lampe på nøkkelen når du trykker på knappene? Batteriene er riktig satt inn? (2 stk CR 2025) Og man trenger ikke og programmere nøkkelen når man bytter batteri. Men hvis jeg ikke tar feil, så er det og la nøkkelen stå i tenningen i ca 1 eller 2 timer. Da skal den være programmert.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pilj Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 ja det lyser i lampene når jeg trykker. det blinker også i blinkersene når jeg trykker på lås iopp men ingenting skjer. det var forøvrig batteriet på bilen som er byttet, ikke på nøkkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ohhh... Leste litt feil... Hehe.... Sentrallåsen går på vakum. Så den låser men ikke låser opp når du trykker på knappen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pilj Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 den hverken låser eller låser opp. var i orden før batteriet på bilen ble bytta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 kan jo være sikkringen til vacumpumpa eller eventuelt en av vacumslangene har hoppet av når du byttet batteriet, ville ha sjekket der jeg hvor batteriet er først,.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pilj Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 det er ikke vacumet som det er feil med. det er komunikasjon mellom nøkkel og styreenhet eller styreenhet som må programeres / synkroniseres opp mot nøkkel, men vet ikke hvordan det gjøres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Så lenge du får start på bilen så er nøkkelen i orden. Da må det være noe annet som er feil... Hmmmm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Så lenge du får start på bilen så er nøkkelen i orden. Da må det være noe annet som er feil... Hmmmm... Kan vel starte bilen uten batterier i nøkkelen, så akkurat det er vel ikke så nøyaktig diagnose-metode? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pilj Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 nøkkel er i orden . problemet er å restarte styreenheten.vindusheisene var også i ulage etter batteribyttet men de fikk jeg ordnet etter et tips fra en som har samme bil. det skal gå på sentrallåen også men har ikke noe bok på bilen så jeg sitter fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Leste om dette på nettet og der beskrev de prosedyren som dette: Sett nøkkelen i te tenningen, skru på tenning, trykk inn låseknappen, hold denne inne mens tenning skrus av, ta ut nøkkel mens du fortsatt holder knappen inne og trykk så på åpneknappen. Da skal den virke ifølge det som stod der. Skal se om jeg finner igjen siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pilj Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 takk for tips. skal prøve om en times tid, holder på å monterer innsusmanifoilden etter å ha hatt den av og rengjort den for sot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Litt ned på siden står fremgangsmåten for å reprogrammere nøkkel. http://www.benzworld.org/forums/w163-m-class/1544675-how-do-you-program-key.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Litt ned på siden står fremgangsmåten for å reprogrammere nøkkel. http://www.benzworld.org/forums/w163-m-class/1544675-how-do-you-program-key.html Jeg hadde en nøkkel som ikke virket. Prøvde å reprogrammere, funket som bare det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
k.dragset Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Takk for denne linken, har fått 2 nøkler igjen, den ene var til og med vasket på 40 grader i vaskemaskin, men den lot seg programmere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.vegard.thon.iversen Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 On 22.1.2012 at 23.07, Jens Honoré said: Jeg hadde en nøkkel som ikke virket. Prøvde å reprogrammere, funket som bare det. Hvordan gjorde du det? Jeg har en nøkkel som virker og har 2 ekstra som jeg også skulle ha hatt til og virke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 6 hours ago, jan.vegard.thon.iversen said: Hvordan gjorde du det? Jeg har en nøkkel som virker og har 2 ekstra som jeg også skulle ha hatt til og virke. 2 ekstra - er det nøklar levert med bilen, eller frå andre bilar? Du kan ikkje få nøkkel frå andre bilar til å fungere, trur ikkje ein gang MB/BOS kan det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts