Jump to content

Design på ny B-klasse

ØHN

Recommended Posts

Er det bare meg som blir lettere småkvalm av designet på nye B-klasse. Den tar det ekle designet på den nye ML'en et langt skritt i feil retning.

MB_B-klasse_rett_fr_925202i.jpg

Det er noe asiatisk over alle karosseri-linjene på kryss og tvers. Siluetten på bilen er også imponerende lite dynamisk. Det ser ut som en voksmodell de glemte i sola.

Utrolig at dette er samme produsent som har skapt siste versjon CLS, E-klasse, CL, SLK, og S-klasse. Det er nydelige biler, etter min smak. :)

Mercedes-bionic-fish-concept.jpg

Helt riktig syver. Dette er resultatet av stil studiet til Mercedes.

Jeg synes bilen er en av de bedre kompakt bilene. God og kjøre er den også, i allefall bedre en Glk. Svart eller hvit hadde muligens skjult linjene litt bedre. Bilen ser i allefall meget  bra ut "in the flesh". Bare synn den ender på velutstyrt c-klasse pris nivå når alle "må ha" funksjoner er krysset av.

Er helt enig med deg Øyvind! Jeg synes det er et veldig skuffende design på både den nye ML og den nye B-klassen. Mangler helhetlige linjer, samt at de virker for mye koreansk inspirerte. Virker som om bilene er del-designet forskjellige steder, og så klippet og limt sammen på beste måte. Blir ihvertfall ikke klok på disse bilene jeg...

Veldig mye Hyundai over de linjene, desverre. Må være et mareritt for en biloppretter som

ikke får godkjent dørskift, men må rette opp isteden.

Kanskje man da like gjerne skulle spurt om de kunne rette ut linjene. Det hadde vært som å få en helt annen bil :P

Bildet er kanskje litt uheldig også, for jeg synes den ser litt bedre ut på et par Finn-annonser...

Forøvrig har den veldig små hjul i forhold til bilsiden. Blir vanskelig å jazze opp denne til en sportsbil.

Fiat Multipla er godt alternativ 8)

Bildet er kanskje litt uheldig også, for jeg synes den ser litt bedre ut på et par Finn-annonser...

Forøvrig har den veldig små hjul i forhold til bilsiden. Blir vanskelig å jazze opp denne til en sportsbil.

Fiat Multipla er godt alternativ 8)

Den er ikke like håløs fra alle vinkler, men noe smykke blir den aldri. Triste greier den retningen designavdelingen drar det for tida.