Artur Larsen Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Byttet bremser foran (inkl.pakning i caliperne) på min '08 211/E 220 CDi i dag og får opp alle disse varslene når jeg begynner å kjøre (etter 30 sek - 2 min etter start). Stopper - starter alt funker, 1 minutt - samme opplegg. Er det noe resetfunksjon eller hva kan være grunnen? Det er mulig det mangler 0,5 dl bremsevæske og bremsepedalen synker for mye inn ved oppstart, og blir hard etter 2 pump. Kan det være årsaken? Prøve å lufte systemet? Tips og råd mottas med takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Larsen Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Luftet systemet + etterfylt bremsevæske - løste ikke problemet. Sikkert en enkel løsning...for den som vet svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Larsen Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Deaktivering av Sensotronic Brake Control (SBC), deretter aktivering - løste ikke problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Høres ut som at den leser feil på et hjul. Har du løsnet sentermutter på nav foran,eller har du slått for å løsne noe? Mulig det har kommet noe ned og ødlagt leseringen til navet eller at kablen til ABS sensor er skadet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Larsen Posted January 15, 2012 Author Share Posted January 15, 2012 Takk for svar! Byttet høyre forhjulslagersett, så det kan veldig godt hende! Stikker innom Autostern i morgen og prøver å få det fikset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sentralfyr Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Mulig det kan være en av ABS ringene dine, fikk samme melding på min, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts