Jump to content

Christian S. sin 1990 W124 200D

Guest 4326

Recommended Posts

Heisann! Fant endelig favoritten min i W124serien, en 200D!

Hadde lenge planer om å spare til en W211, dog taxikjørt, men da jeg kom over denne så ble de planene skrinlagt! Litt råflott for en 19åring å ha en W211 også! :P

Litt om bilen!(vet ikke hvordan jeg får tak i info via VINnr. som jeg ser de fleste andre gjør.. så hvis noen kan få tak i den type info får meg så hadde det vært flott(WDB1241201B131225) :)

343.000 km, import i '97 trur jeg! 90mod registert i 89. 15.000 kr ferdig eu ok i 2 år 4trinns manuell! Svært lite rust i forhold til den første W124'n jeg hadde.

Litt utstyr..*

412          ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE

466          CONTI YELLOW

534          ANTENNA, MECHANICALLY OPERATED, WITHOUT RADIO SET

570          FOLDING ARMREST, FRONT

172          ANTHRACITE GREY MET

065          CLOTH CREAM BEIGE

*Takker til Christian Ribe

Har montert xenon overalt, og da mener jeg overalt, vel iallefall foran og bakover..pga jeg er lei dårlige lys, 35w bixenon i hovedlys og 55w i tåkelys, og h7 35w xenon i ryggelys.

- Har også montert annet ratt pga det originale rattet hadde blitt såpass utslitt og løst i skinnet, så det ble ett Momo Corse ratt med custom made MB logo i senter!

Og en viktig ting til, bilen har vært påkjørt bakfra, så høyre bakskjerm er tatt fra en rød '94 E220

Litt bilder!

6rkWa.jpg

8Ylu3.jpg

tz5A.jpg

WQXC.jpg

1iojX.jpg

y20bY.jpg

xmHdA.jpg

Den er importert 4. September 1997

Her er utstyrslista di (hentet fra 2 forskjellige sider):

• 570   FOLDING ARMREST, FRONT

:lol: :lol:

412       ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE

466       CONTI YELLOW

534       ANTENNA, MECHANICALLY OPERATED, WITHOUT RADIO SET

570       FOLDING ARMREST, FRONT

172       ANTHRACITE GREY MET

065       CLOTH CREAM BEIGE

Har noen Artec cup felger liggende for salg jeg:P

Et skikkelig dårlig bilde :lol:

001-20.jpg

Felgene er greie å se på, skulla hatt seg en runde på kantene da klarlakken var noe dårlig mener jeg.

Ene felgen bør rettes, da den har fått en kakk på innsiden men det bør la seg fikse greit.

Bra dekk av merke sava i 215/40-17 dim.

Felgene er 7.5 el 8x17 (husker ikke helt)

Skulle egentlig bruke på de på 190n som bane/spinne felger, men velger å selge de da det er orginale skrudde spacere til disse (ikke jalla spacere:P)

Så da synes jeg det blir noe tungvindt å bytte om hjul :lol: 8)

Du får si fra om de er av int, de ligger på samme plass som du henta visker. Så du kan få se de når som helst.

Hadde tenkt meg 2-2500.- for de.

Joda, hadde vært tøft med skinnint. ja.. har fått pris på svart stoffint. av en kompis. Men liker fargen på denne pga jeg vokste opp i en rød 250D med samme interiørfarge.. gode minner!

Men bilen skal bli finere etterhvert, har bare ikke fått gnisten over meg til å starte med det enda.. :P

Har også fått tak i ny framfanger da min har sprukket, eneste som mangler er lakkering og montering.. :)

Joda, hadde vært tøft med skinnint. ja.. har fått pris på svart stoffint. av en kompis. Men liker fargen på denne pga jeg vokste opp i en rød 250D med samme interiørfarge.. gode minner!

Men bilen skal bli finere etterhvert, har bare ikke fått gnisten over meg til å starte med det enda.. :P

Har også fått tak i ny framfanger da min har sprukket, eneste som mangler er lakkering og montering.. :)

Hvordan er de originale setene og sitte i egentlig? (Spør fordi jeg aldri har prøvd, men de ser liksom.. gode ut!  :) )

Hehe :P Setene er gode de, mye bedre enn på min forrige 124, men den hadde jo gått 535.000..men har aldri opplevd 100% perfekte seter i en 124 enda, litt nedsuttet er de jo såklart, men skal ikke klage!

Ett minus med interiøret er at freaken som hadde bilen før kompisen min, har skrudd fast dørtrekket på førerdøra med selvborrende skruer pga han sikkert ikke har klart å demontere det riktig.. så setetrekk og nytt dørtrekk er ett must, og ny høyre frontlykt(Var uheldig og sklei av veien i 15 km/t og trykte inn lykta slik at festene knakk, men Fredrik B. er satt på saken!)

Ryggelysene er magiske! kan legge ut bilde senere i kveld slik at dere får se hvor godt lys det gir bakover!

Kanskje litt "harry".. Litt arbeid var det da.. vinkelsliper osv for å få plass til pærene osv..men for all del, det var verdt det!

Hehe :P Setene er gode de, mye bedre enn på min forrige 124, men den hadde jo gått 535.000..men har aldri opplevd 100% perfekte seter i en 124 enda, litt nedsuttet er de jo såklart, men skal ikke klage!

Ett minus med interiøret er at freaken som hadde bilen før kompisen min, har skrudd fast dørtrekket på førerdøra med selvborrende skruer pga han sikkert ikke har klart å demontere det riktig.. så setetrekk og nytt dørtrekk er ett must, og ny høyre frontlykt(Var uheldig og sklei av veien i 15 km/t og trykte inn lykta slik at festene knakk, men Fredrik B. er satt på saken!)

Ryggelysene er magiske! kan legge ut bilde senere i kveld slik at dere får se hvor godt lys det gir bakover!

Kanskje litt "harry".. Litt arbeid var det da.. vinkelsliper osv for å få plass til pærene osv..men for all del, det var verdt det!

Vil gjerne se hvordan det ser ut med ryggelysene, jeg hvertfall!  :D

Her er de vanligvis så magiske ryggelysene, men pga totalt isdekke på bildeplassen min så ble det ganske dårlig med lys, men MYYYE bedre enn orginalt!

ldsxT.jpg

Slenger også med ett stemningsbilde av Smarten min! WpNUt.jpg

Originalsetene fra 90 og utover syns i hvert fall jeg er gode. Med de manuelle kommer man litt lenger ned enn med elektriske også. Jeg har elektriske i min, og skulle gjerne vært minst 5 cm lenger ned.

Et tips for å få et ålreit sete, er å ta sitteputen og ryggstøtten fra et passasjersete. De pleier ikke være så nedsitti som førersetene (naturlig nok). De passergreit over, men det må lages hull til ryggjusteringen.

Det ligger en guide her på forumet til hvordan trekkene kan byttes over.

Originalsetene fra 90 og utover syns i hvert fall jeg er gode. Med de manuelle kommer man litt lenger ned enn med elektriske også. Jeg har elektriske i min, og skulle gjerne vært minst 5 cm lenger ned.

Et tips for å få et ålreit sete, er å ta sitteputen og ryggstøtten fra et passasjersete. De pleier ikke være så nedsitti som førersetene (naturlig nok). De passergreit over, men det må lages hull til ryggjusteringen.

Det ligger en guide her på forumet til hvordan trekkene kan byttes over.

Vel takk for tipset! Sitter å leiter på nettet etter sete/seterygg  i samme farge.. men dårlig fangst så langt.

Gleder meg til bilen blir tipp topp! :D 

• 4 weeks later...

Monterte mer xenon i går.. ble 100W xenon h11 kit, med tusenmetringer fra biltema(lyser som ett plusstegn..)

Men jeg har aldri i mitt liv sett så bra lys på en bil in real life..lyser jo igjennom skogen og litt til...

Skal poste bilder når snøværet gir seg.. :)

• 2 weeks later...

Idag tok jeg litt etterlengtet rustfjerning på brakka! Var litt mer enn hva jeg hadde spådd på forhånd..

Høyre framskjerm må kastes etterhvert(Har begynt å ruste etter at jeg traff ett postkassestativ på en utrivelig måte...  :lol: )

Kjøpte rustgrunner hos Wurth og rustremover hos Biltema, har hørt mye bra om rustfjernere som inneholder fosfor, så prøver først med biltema sin..

Lakkerte også en sakkoplank, noe jeg angrer på nå, siden biltemalakken med samme navn som motortrade sin er helt forskjellige, så har en ganske så mørk sakkoplank..

BXmt.jpg

bjvMN.jpg

LU9Ms.jpg

lQV1A.jpg

Jeg har prøvd mye rart lurium, men skal rustreparasjoner holde ordentlig, så må det sandblåses er min erfaring. Først sandblåse, så lurium. Da er det ikke noen grunn til at rusten skal komme tilbake.

Jepp.. er vel det som må til, men skal gi dette en sjanse nå, Hammerite sin antirust var som ei bøtte møkk, så håper kombinasjonen jeg bruker nå holder litt lengre, og blir det ille fyller jeg bare på med mer farge! :P Orker ikke å legge så alt for mye arbeid i en 15.000 kroners bil..

Fin langt ifra, men langt i ifra fin! :P 

• 2 weeks later...

Lurer på om tankmåleren min driver litt gjøn med meg..når jeg gløder bilen så ligger nåla litt over 1/4 tank, og etter litt kjøring så stiger den sakte men sikkert opp til nesten halv tank..

Har kjørt 595 km så langt på tanken som dere ser på bildet..men så billig tror jeg ikke bilen går..

Jeg bruker å fylle diesel på søndager når det lir mot tom tank, men jeg får kun på 50-55 liter selv om det er nesten tomt, så det vil vel si at jeg har igjen 15 liter sånn ca? Så tror ikke tankmålern er helt ved sine fulle fem.. Fyller tanken helt opp også, ikke til pistolen stopper av seg selv

Noen her som har opplevd det samme?

xGIgc.jpg

Jeg har prøvd mye rart lurium, men skal rustreparasjoner holde ordentlig, så må det sandblåses er min erfaring. Først sandblåse, så lurium. Da er det ikke noen grunn til at rusten skal komme tilbake.

Jepp.. er vel det som må til, men skal gi dette en sjanse nå, Hammerite sin antirust var som ei bøtte møkk, så håper kombinasjonen jeg bruker nå holder litt lengre, og blir det ille fyller jeg bare på med mer farge! :P Orker ikke å legge så alt for mye arbeid i en 15.000 kroners bil..

Fin langt ifra, men langt i ifra fin! :P

Jeg vil anbefale deg Can Trust som rustbeskytelse, dette funker veldi bra :)

Idag ble det litt modifisering av 200dængen! Customiza litt på luftinntaket på bilen for å finne ut hvor billig bilen kan gå! Har montert JR luftfilter før, og idag monterte jeg en såkalt tornado air "vifte".. altså en slik: http://www.tornadoair.com/

Har hørt mye rart om slike ting, og da jeg fikk denne gratis bestemte jeg meg for å prøve meg frem :P I teorien så skal det jo hjelpe på litt, da lufta får rotasjon på seg, og trenger inn mer luft til luftfiltret

Ble litt "fjøsmekk" da jeg ikke gidder å lage noe som ser tilnærmet orginalt ut siden jeg ikke har helt troen på det..

Litt bilder av resultatet!

aLIN5.jpg

951z4.jpg

UDMl.jpg

heJa.jpg

Monterte også 3000k(Gule) 35w xenon i tåkelysene idag! Litt Volvoish :P

VtvJo.jpg

• 2 weeks later...