Lassen Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? Det er bare å skru på. Kjører med samme bremsene på 190n. Men pass på at felgene dine passer etterpå da. Enkelte felger går ikke på pga større calipper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? Det er bare å skru på. Kjører med samme bremsene på 190n. Men pass på at felgene dine passer etterpå da. Enkelte felger går ikke på pga større calipper. Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 dette skal gå helt fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 dette skal gå helt fint Takker.. Blir vel kanskje en liten bremseoppgradering etterhvert. Men noen som vet om det vil hjelpe kun å oppgradere bremsene eller om en burde oppgradere bremsesylinderen og? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? Det er bare å skru på. Kjører med samme bremsene på 190n. Men pass på at felgene dine passer etterpå da. Enkelte felger går ikke på pga større calipper. Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? Det kommer helt ann på felg designet det. Har ikke noe å si hvor brei å stor den er for å si det slik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? Det er bare å skru på. Kjører med samme bremsene på 190n. Men pass på at felgene dine passer etterpå da. Enkelte felger går ikke på pga større calipper. Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? Det kommer helt ann på felg designet det. Har ikke noe å si hvor brei å stor den er for å si det slik. Vinterfelgene er AMG 5 Spokes og sommerfelgene er AMG Monoblock kopier som Charlie har solgt. Sjekk signaturen min så kan du se felgene på siste innlegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Bare heng av kalipperen og sett på E400 kalipperen og prøv en felg før du kobler fra bremseslangen....så hvis den passer så er alt ok...hvis ikke så får du gå i tenkeboksen og se om du skal ha nye felger eller beholde de gamle kalipperne..... Flesteparten av kopifelgene passer ikke på E500 bremser ihvertfall....kan være det er bedre på E400.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Bare heng av kalipperen og sett på E400 kalipperen og prøv en felg før du kobler fra bremseslangen....så hvis den passer så er alt ok...hvis ikke så får du gå i tenkeboksen og se om du skal ha nye felger eller beholde de gamle kalipperne..... Flesteparten av kopifelgene passer ikke på E500 bremser ihvertfall....kan være det er bedre på E400.... 400 bremsene er vel noe mindre enn 500 calipper. Hadde et sett med 500 bremser på 190n i fjor. Å da fikk jeg ikke på felgen med mindre jeg brukte 5mm spacer. Så da ble det bare så jeg beholdt 400 bremsene, med de så har jeg "god" klaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Jeg har 295mm 320/300-24-bremser fremme på min. Om det er noe poeng? Det kommer vel helst an på hva man vil oppnå. Ved normal kjøring merker jeg ingen som helst forskjell. De vil vel muligens tåle noe mer ved banekjøring uten å gå varme, men den helt store forskjellen er det neppe på 284mm og 295mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Jeg har 295mm 320/300-24-bremser fremme på min. Om det er noe poeng? Det kommer vel helst an på hva man vil oppnå. Ved normal kjøring merker jeg ingen som helst forskjell. De vil vel muligens tåle noe mer ved banekjøring uten å gå varme, men den helt store forskjellen er det neppe på 284mm og 295mm. På gata så er det vel ei bortkasta oppgredering mener nå jeg. Selv om det ser litt grommere ut med 4stempla calippere. 300-24v/320e har 295x22 skiver. E320/400E har 294x25 skiver. 500E har 300x28 E500 har 320x30 om jeg husker helt rett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest modzona Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Hei. Tenkte jeg skulle "låne" denne tråden litt å slenge inn et relevant spørsmål. Må/burde man får innskrevet oppgraderte bremser i vognkortet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Hei. Tenkte jeg skulle "låne" denne tråden litt å slenge inn et relevant spørsmål. Må/burde man får innskrevet oppgraderte bremser i vognkortet? Aldri hørt noe om at man må det jeg værtfall. Skal du jo ha dette innskrevet så må det vel dokumenteres av mercedes osv. Mere styr enn nødvendig mener nå jeg da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 500, 400 og 320 bremser er jo godjent på dette karoseriet fra før, og er Bolt-on. så er vel ikke noe som må godkjennes før man må forandre festet til caliperet, eller har uoriginale bremser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest modzona Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Takker for svar;) Gjor meg litt klokere^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 500, 400 og 320 bremser er jo godjent på dette karoseriet fra før, og er Bolt-on. så er vel ikke noe som må godkjennes før man må forandre festet til caliperet, eller har uoriginale bremser? Det samme er jo de motorene så da kan jeg vel stappe dem oppi uten at noen bryr seg? En bil er typegodkjent slik den var når den fikk skilt, alle tekniske endringer er ombygging og skal godkjennes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 500, 400 og 320 bremser er jo godjent på dette karoseriet fra før, og er Bolt-on. så er vel ikke noe som må godkjennes før man må forandre festet til caliperet, eller har uoriginale bremser? Støtter T-boy i hans ironi her. Påstanden til vegardxf er direkte feil så dette får han stå for selv. w124 chassis som 'ser like ut' kan være forskjellige da disse bilene ble levert med ørti bodyshell partnummer (som BT tar utgangspunkt i) dessssuten er det mer enn calippere involvert i ett bremsesystem Sånn generelt, dersom man ikke besitter konkret erfaring eller dokumentasjon så kan det være lurt i å melde ett visst forbehold. Feil svar er bare dumt, men dumme spørsmål er langifra dumt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 skrev de spørsmålstegnet der for jeg var ikke sikker på om jeg hadde rett...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts