Jump to content

Bremseoppgradering w124


Lassen

Recommended Posts

Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? :)

 

Det er bare å skru på.

 

Kjører med samme bremsene på 190n.

 

Men pass på at felgene dine passer etterpå da.

 

Enkelte felger går ikke på pga større calipper. :lol:

 

Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? :)

 

Det er bare å skru på.

 

Kjører med samme bremsene på 190n.

 

Men pass på at felgene dine passer etterpå da.

 

Enkelte felger går ikke på pga større calipper. :lol:

 

Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? :)

 

Det kommer helt ann på felg designet det. Har ikke noe å si hvor brei å stor den er for å si det slik.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei. Noen som vet om frambremsene til E400 er bolt on på E220? Eller om eventuelt hvor mye arbeid det er å bytte til det? :)

 

Det er bare å skru på.

 

Kjører med samme bremsene på 190n.

 

Men pass på at felgene dine passer etterpå da.

 

 

 

Enkelte felger går ikke på pga større calipper. :lol:

 

Har 17 vinterfelger 7.5 og et 35 og 18 på sommer med et 35 tror du det går greit? :)

 

Det kommer helt ann på felg designet det. Har ikke noe å si hvor brei å stor den er for å si det slik.

 

 

 

 

Vinterfelgene er AMG 5 Spokes og sommerfelgene er AMG Monoblock kopier som Charlie har solgt. Sjekk signaturen min så kan du se felgene på siste innlegg. 

Link to comment
Share on other sites

Bare heng av kalipperen og sett på E400 kalipperen og prøv en felg før du kobler fra bremseslangen....så hvis den passer så er alt ok...hvis ikke så får du gå i tenkeboksen og se om du skal ha nye felger eller beholde de gamle kalipperne..... :P

Flesteparten av kopifelgene passer ikke på E500 bremser ihvertfall....kan være det er bedre på E400.... :lol: 8)

Link to comment
Share on other sites

Bare heng av kalipperen og sett på E400 kalipperen og prøv en felg før du kobler fra bremseslangen....så hvis den passer så er alt ok...hvis ikke så får du gå i tenkeboksen og se om du skal ha nye felger eller beholde de gamle kalipperne..... :P

Flesteparten av kopifelgene passer ikke på E500 bremser ihvertfall....kan være det er bedre på E400.... :lol: 8)

 

400 bremsene er vel noe mindre enn 500 calipper.

 

Hadde et sett med 500 bremser på 190n i fjor. Å da fikk jeg ikke på felgen med mindre jeg brukte 5mm spacer.

 

Så da ble det bare så jeg beholdt 400 bremsene, med de så har jeg "god" klaring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 295mm 320/300-24-bremser fremme på min.

 

Om det er noe poeng? Det kommer vel helst an på hva man vil oppnå. Ved normal kjøring merker jeg ingen som helst forskjell. De vil vel muligens tåle noe mer ved banekjøring uten å gå varme, men den helt store forskjellen er det neppe på 284mm og 295mm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 295mm 320/300-24-bremser fremme på min.

 

Om det er noe poeng? Det kommer vel helst an på hva man vil oppnå. Ved normal kjøring merker jeg ingen som helst forskjell. De vil vel muligens tåle noe mer ved banekjøring uten å gå varme, men den helt store forskjellen er det neppe på 284mm og 295mm.

 

På gata så er det vel ei bortkasta oppgredering mener nå jeg. Selv om det ser litt grommere ut med 4stempla calippere.

 

300-24v/320e har 295x22 skiver.

E320/400E har 294x25 skiver.

500E har 300x28

E500 har 320x30 om jeg husker helt rett.

Link to comment
Share on other sites

Guest modzona

Hei.

Tenkte jeg skulle "låne" denne tråden litt å slenge inn et relevant spørsmål. Må/burde man får innskrevet oppgraderte bremser i vognkortet?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Tenkte jeg skulle "låne" denne tråden litt å slenge inn et relevant spørsmål. Må/burde man får innskrevet oppgraderte bremser i vognkortet?

 

Aldri hørt noe om at man må det jeg værtfall.

 

Skal du jo ha dette innskrevet så må det vel dokumenteres av mercedes osv.

 

Mere styr enn nødvendig mener nå jeg da.

Link to comment
Share on other sites

500, 400 og 320 bremser er jo godjent på dette karoseriet fra før, og er Bolt-on. så er vel ikke noe som må godkjennes før man må forandre festet til caliperet, eller har uoriginale bremser?

 

Det samme er jo de motorene så da kan jeg vel stappe dem oppi uten at noen bryr seg?

 

En bil er typegodkjent slik den var når den fikk skilt, alle tekniske endringer er ombygging og skal godkjennes.

Link to comment
Share on other sites

500, 400 og 320 bremser er jo godjent på dette karoseriet fra før, og er Bolt-on. så er vel ikke noe som må godkjennes før man må forandre festet til caliperet, eller har uoriginale bremser?

 

Støtter T-boy i hans ironi her. Påstanden til vegardxf er direkte feil så dette får han stå for selv.

 

w124 chassis som 'ser like ut' kan være forskjellige da disse bilene ble levert med ørti bodyshell partnummer (som BT tar utgangspunkt i) 

dessssuten er det mer enn calippere involvert i ett bremsesystem

 

Sånn generelt, dersom man ikke besitter konkret erfaring eller dokumentasjon så kan det være lurt i å melde ett visst forbehold.

Feil svar er bare dumt, men dumme spørsmål er langifra dumt  :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...