Guest C200 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Hei, Kjapt spørsmål: Har 02 C-klasse stasjonsvogn gelbatteri eller vanlig type? Den er importert fra tyskland i 05 og har "high capasaty" battery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 om du kjøper gelebatteri eller "vanlig" er ett fett! de leverer begge den strømmen du trenger "high capasaty" battery. menes att den ble levert med ett batteri som har fler Ah timer enn "normalt" f.eks vis en bil blir levert med 72Ah batteri, så kan du få f.eks 90Ah levert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Spurte i utgangspunktet ikke fordi jeg trengte nytt batteri, selvom jeg likevel har kjøpt det nå. Kom hjem i ettermiddag og bilen hadde stått stille siden i går ettermiddag. Skulle starte den, men alt var dødt. Måtte frem med den lille metallnøkkelen og låse opp førerdøra, fikk ikke startet eller gjort noen ting. Prøvde så å lade batteriet, og på batteriladeren må man velge om det er gele eller vanlig batteri (derav spørsmålet). Uansett hva jeg prøvde, så fikk jeg ikke ladet, da laderen ga beskjed om "feil på batteri". Har nå bestilt nytt batteri som skal settes inn i morra kveld. Er det mulig at det er noe annet enn batteriet som har tatt kvelden her? Synes det er merkelig at noe slikt bare kan skje over natta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Nå veit ikkje hva slags batteri du har, men går ut ifra att det er "gammeldags" batteri med syre, og celler med vann... slik det virker som om for meg er att det er en eller flere celler på batteriet som har kveldet og batteriet av den grunn er ødelagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Du har kanskje en lader som trenger litt strøm på batteriet for å starte ladingen. Da kan man bare ta litt strøm fra et annet ved hjelp av startkabler til ladingen setter igang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Kjøpte et nytt batteri og fikk det montert. Startet med en gang, så problemet er løst. Men, fortsatt litt overasket over at batterier kan ta kvelden helt uten varsel over natta. En ting å være ekstra obs på ved neste bilkjøp ihvertfall. Takk for hjelp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Batteriet på en s210 jeg hadde tok kvelden over natta. Målte syrevekten og en av cellene var helt død. Svigerfar sitt tre år gamle batteri røk også over natten på tur i Norge, altså godt ladet etter 50 mil dagen før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Virker ikke som batteriet er problemet her likevel. Bilen var helt død på morgenen i dag. Hadde koblet ut stereoen for sikkerhetsskyld, i tilfelle den dro strøm. Noen som har noen gode råd? Får jo ikke flyttet bilen, så må vel ringe viking å få den tauet til nærmeste verksted. Dette blir ikke billig har jeg på følelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 De har problem med at det elektriske varmeelementet over starteren slår inn og tapper batteriet fort. Kan kobles vekk og programmeres bort fra systemet. Elementet er dyrt. Det er til for å få fortere varme i motor i kalde land. Ble i tvil når jeg hadde skrevet,for det er diesel du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Er diesel jeg har ja. C200CDI. Hva vil det si for meg som sjåfør at dette kobles bort, vil kupeen bli kaldere, større slitasje på motor osv? Hvor dyrt vil det bli å fikse dette tror du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Har satt lading direkte på batteriet, og det fungerer å lade opp dette (enn så lenge..), så batteriet er ihvertfall ikke problemet her. Kan vel også utelukke kortslutning da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Tror det vil koste deg ca 7000kr,men mange som kjører med de frakoblet. Du vil kunne lade batteriet selv om elementet har hengt seg. Du vil merke at det gnistrer litt mye når du tar på den siste batteri polen etter minst en har vært av. Eller måle tapping. Det er ikke kortslutning,men høyt forbruk/tapping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Ja. Gnistret en del da vi satte det nye batteriet inn. Cd-spilleren (uorginal) slo seg på automatisk. Lader opp batteriet nå og kjører bilen til nærmeste verksted, så får vi se hva som skjer. Blir vel mest sannsynlig å kvitte meg med bilen, da den har kostet meg nesten 50% av kjøpesummen i reperasjoner de 7 månedene jeg har eid den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Be de sjekke feilkode i motorstyring. Electric heater booster kan indikere elementet,men ikke alltid det er feilkode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C200 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Hei, Drar opp denne tråden litt. Verkstedet har funnet grunnen til batteritapet. Det var visst noe med sentrallåsen på førerdøra, prøvde å låse seg opp/igjen hele tida, noe med en magnet. Problemet nå, er at bilen har "låst" seg på verkstedet. De trenger visst en kode, som skal stå i brukermanualen, men der stod det ikke noe. De har ringt BOS, som skulle ringe opp igjen, men det har de da ikke gjort. Denne koden skal visstnok skrives inn når man kobler på diagnoseapparat, for så å kunne låse opp bilen. Med låst, så mener jeg at man ikke får vridd om tenninga og startet bilen. Noen som kan hjelpe eller vært borti noe lignende? Takker for all hjelp, har nå stått en uke uten bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.