gunsen Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 http://www.ringblad.no/nyheter/article5876508.ece http://www.ringblad.no/nyheter/article5874509.ece Dessverre var den bilen fullasta med møbler til meg denne gangen, blir mektig irritert over at bilene ikke blir stoppet ved grensen for å ikkje være skodd for norske forhold. Dessverre er det lite jeg får gjøre som en enslig butikk, men har sendt en mail til leverandøren og den norske agenten, om hva dem vil gjøre for å unngå slikt i fremtiden. Det skaper også mye ekstraarbeid for meg, da bilen var lasta med 30 kundemerka ordrer nå i januarsalget. For prise seg lykkelig for at det ikkje kom bil i mot eller at noen gikk på gangvegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Det er så typisk. Hvert eneste år. Det står vel litt i stil med hvem som kjører disse doningene også? Er vel ganske mange som rett og slett gir blaffen? Det burde jo nå være kjent at det er snø i Norge etter flere tusen år? Er vel ikke noe nytt det nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Betryggende at de har varslet Kystverket. Er jo ikke langt til kysten fra Veme. ) Men jeg fatter ikke at man ikke kan ha en kontrollpost på grensene. Det er jo hovedsakelig snakk om Svinesund og Ørje. Alle vogntog skal likevel innom der, og står stille en stund. Skulle ikke være noe problem å sjekke dem på en smidig og effektiv måte. Så kunne de bøtelagt dem som det er grunnlag for, og solgt kjettinger til blodpris. Ville sikkert gått med overskudd i tillegg til besparelse ute på veien med ulykker, berging og forsinkelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Betryggende at de har varslet Kystverket. Er jo ikke langt til kysten fra Veme. ) Tror uansett Kystverket skal ha varsling osv ved forurensing som kan renne ned i grunnvann/elv osv... Og det renner jo en liten elv langsmed veien der som går over i en litt større elv osv osv og ender opp i Drammen tror jeg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 det som egenlig er irriterande. er at det selskapene som sender desse stakkars sjåførene ut i norge. men nekter plent å setta på vinter dekk eller ha kjetting med. pga. det koster penger, og om denne karen/damen. blir verande i norge pga. dårligt utstyr. så driter selskapet hans i det og lar han bli utan lønn eller hjelp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Da har jeg fått møblene til Gol ,vi har brukt en dag å gå igjennom møblene, få skader heldigvis. Leverandøren måtte betale boten til sjåføren, skaffe ny bil, omlastning, pluss dem får en saftig regning fra meg på arbeidet som vi har gjort for å gå igjennom møblene. I tillegg får dem en ein faktura på forsinkelse av leveranse til meg som kjøper. så da får vi se om det blir bedre til neste gang eller har lært noe av dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 bra at du fakturere levrandøere for ekstra arbeid, men det kommer sikkert ikke til å hjelpe på å stoppe slikt.... blir litt som meg, jeg har egene containerebiler og kjøre fat på store anelegg, og er dritt lei container som er overfylte av søppel og ma taes av, jeg skriver en halv time ekstra pr container jeg må rydde i før jeg kan ta den med meg, men det hjelper ikke noe, er bare utenlanske arbeidre på byggeplasser i dag å den gir totalt faen i alt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.