Jump to content

Mangler papirer på senkefjærer

Recommended Posts

Guest StigAre
Posted

Hei!

Har røde senkefjærer til em Mercedes w124.

Med følgene nummer:

FORAN-100483

BAK-100482

Trenger hjelp til å finne produsent og papirer på disse fjærene.

Noen som kan hjelpe meg ?

Guest jannern7
Posted

...men husker ikke hvilket nummer det er på de.

Skal sjekke i bilen etterpå.

Hvis det stemmer med det du trenger kan jeg scanne dem og maile dem til deg.

Guest jannern7
Posted

Jeg har papirer på H & R fjærer til 124 T modell.

De senker forøvrig ca 30mm.

De tallene du nevner står ikke i papirene noe sted. På den annen side står det noen tall på mine fjærer også som heller ikke står i papirene som er til de fjærene så jeg vet ikke helt....

Hvis du har T-modell og har lyst til å prøve å bruke en kopi av mine papirer for å få den godkjent - be my guest! Jeg sender deg gladelig en kopi av dem.

Har du derimot vanlig sedan funker det ikke, papirene dekker som sagt kun stasjonsvogn.

Guest Tore Bjørndalen
Posted
For å ta det viktigste først; det skal ikke være papir på senkefjærer - av og til er det plast på under transport' date=' men papir har jeg aldri sett. Uansett skal dette av før påsetting.

[/quote']

eehh? Godkjenningspapirer kanskje? :wink:

Mine fjærer har ingen id igjen på seg og det er da blitt ført inn antall vindinger, tykkelse og farve i vognkortet.

• 1 month later...
Guest Steimler
Posted

kjøpte H&R fjærer til min cupe, 40mm.

men ingen papir. må man ha papir på de eller ikke?

Posted

Da jeg kjøpte mine lå papiret i esken og de på biltilsynet så veldig nøye på dem, pluss at du må ha papir fra et verksted hvor det viser at det er foretatt 4-hjulskontroll og justert, da kan du regne med å få godkjent.

Guest Steimler
Posted

eg har ikke tenkt meg til biltilsynet uansett ;) sålenge eg kommer gjennom "eu"kontrollen

men skulle noen ha papirene ligge på disse H&R liggende og vil maile en kopi så kan vedkommende få lov

Posted
eg har ikke tenkt meg til biltilsynet uansett ;) sålenge eg kommer gjennom "eu"kontrollen

Bilen blir ikke eu godkjent hvis senkefjærer ikke er ført inn i vognkortet. Så sant du ikke viser bilen hos noen som ikke er så veldig seriøse da...

Posted

Kjøp en boks med svart lakk....da er det ingen som bryr seg..... :D

Bare si bilen er sportline....så ordner det seg....  :P

Men hvis du kommer med TUV papirer og skal ha det inn i vognkortet så skal bilen ha hatt en 4-hjuls kontroll, dette må gjøres FØR du drar til tilsynet.....

Ser bilen fin ut, at hjulene ligger godt innenfor, alt annet ser bra ut og har du alle papirene i orden så er det veldig få som bryr seg om det står i vognkortet eller ei, og de trenger ikke være useriøse for den grunn.... :lol:

Posted

Skjønner ikke dette med 4-hjulskontroll. Ingen som spurte meg om det når jeg fikk mine inn i vognkortet. Gjorde det i oktober 2004. Spørs vel hvem du møter da :P

Posted

Det stemmer det  som Frode sier. Vi hadde akkurat det problemet da vi skulle ha innskrevet senkesettet i vognkortet på 300TDT/E500T-looken. Jeg visste heller ikke om dette, men det var ingen bønn. Vi måtte komme tilbake etter 4-hjulskontroll var tatt.

Posted

Det stemmer det  som Frode sier. Vi hadde akkurat det problemet da vi skulle ha innskrevet senkesettet i vognkortet på 300TDT/E500T-looken. Jeg visste heller ikke om dette, men det var ingen bønn. Vi måtte komme tilbake etter 4-hjulskontroll var tatt.

Og hvis alt annet av papirer er i orden, så kan ikke Biltilsynet fikse 4-hjulskontroll der og da????  :shock:
Posted

Og hvis alt annet av papirer er i orden, så kan ikke Biltilsynet fikse 4-hjulskontroll der og da????  :shock:

Selv apene hos biltilsynet må vel klare å telle til 4.....  :roll:

Posted

Selv apene hos biltilsynet må vel klare å telle til 4.....  :roll:

Dette høres utrolig ut...... De må da for f... kunne ta denne på rappen hvis det er kun dette som mangler!
Posted

Biltilsynet er kun en kontrollinnstans, de har verken utstyr eller kompetanse til å justere hjulvinkler, derfor skal de kun ha papirer..!!

Sånn er det bare, og hvis fjærene er svarte så spør de ikke engang.... :D

Så kjøp svarte senkefjærer og et sportline merke for framtiden så slipper vi disse diskusjonene..... ](*,)

Posted

Ser bilen fin ut, at hjulene ligger godt innenfor, alt annet ser bra ut og har du alle papirene i orden så er det veldig få som bryr seg om det står i vognkortet eller ei, og de trenger ikke være useriøse for den grunn.... :lol:

Det jeg mener er at et seriøst verksted er opptatt av å få beholde retten til å ta eu kontroller og den kan man fort miste hvis man godkjenner biler som er senket uten at det er skrevet inn i vognkortet. Mange verksteder i Oslo har fått problemer pga dette.

Posted

Nei, Espen. Dette har med hjul-innstilling å gjøre, så dette må fag-folk utføre. Hvis ikke 4-hjulskontroll utføres etter at senkesett er montert, så kan bilen trekke til en av sidene, slite dekk skjeve o.l.

Dessuten hadde nok ikke Biltilsynet hjulpet om de hadde hatt mulighet??!!

Nei, Sven Håkon: Dette har ikke noe med å kunne telle til 4, og det VET du!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted

Hei!

Har røde senkefjærer til em Mercedes w124.

Med følgene nummer:

FORAN-100483

BAK-100482

Trenger hjelp til å finne produsent og papirer på disse fjærene.

Noen som kan hjelpe meg ?

Jeg har papirene på en W124, H&R senkesett hjemme, mener jeg å huske... (altså SEDAN!)

Posted

Jeg ville ALDRI tatt sjansen på å stille opp på Biltilsynet med falske papirer. Blir du oppdaget på det, er det dokument-forfalsking tvert. Da er det faktisk bedre å kjøpe nytt. Koster jo ikke mer enn et par-tre tusen.

Posted

Det er vel noe som heter seg sånn, at du også kan gå inn på leverandørens eller produsentens hjemmesider, og hente ned TÜV-godkjenningspapirene derfra?

Posted

Charlie: du vil aldri bli tatt for dokumentfalsk....de fleste TUV papirene er på tysk, jeg kan ikke et kvekk tysk så hvis leverandøren sender meg feil papirer så kan ikke jeg lastes for det, så slapp litt av, KGB kommer IKKE å henter dem som har feil papirer.... :mrgreen:

Men han skriver at han har noen fjærer, er de satt på? i så fall hvor lenge har de stått på, er det tatt EU kontroll før..??

Hvem satte de på, og hvor er da papirene fra hjulstillingskontrollen..??

Er de tatt ut fra vekten på bilen eller er det noe hulahula greier som gjør at bilen får helt jævlig "handling"..??

Hvis de ikke er satt på så hadde gjort det som Charlie sier, vent litt, kjøp noen til 2lapper og få med TUV papirene samt hjulstillingskontroll samtidig som en monterer de...... :D

Posted

[

Hei, Charlie

ser at du har svart på spørsmål om senkefjærer, bilen min er senket den har (gule fjærer) jeg har ingen papirer,bilen var slik da den ble impotert i 94.Har trøbbel hver gang bilen vises på EU kon. Er det noe jeg kan gjøre?

Har du evet. noen forslag ?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...