Guest amorino Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=855823&username= Bilen har vel da gått på prøveskilter i 3 år(!!!). Er det mulig? Quote
FrodeS Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=855823&username= Bilen har vel da gått på prøveskilter i 3 år(!!!). Er det mulig? Er det noen neddi vestfold som har begynt å få kalde føtter? Denne syns jeg ser suspekt ut. Overhalt både motor og gir etter 154.000 km?? Quote
Guest Johan Stub Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Annonsen er intleresang på mange måter... Quote
Guest Geggi Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Ja, hvertfall for Tollvesenet vil jeg tro.... Quote
Guest amorino Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 I grunnen det siste jeg mener, Geggi... Er dette mulig? Jeg trodde man fikk prøveskilter for kortere tid av gangen? Eller kan firmaer la bilen gå på slike skilter til evig tid (personlig fima)? Quote
Alexander Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Han har sikkert kjørt på skiltene til en annen bil. Jeg kjenner andre som gjør det også. Mennesker som ikke tenker lenger enn nesetippen gjør slikt. Quote
Guest amorino Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Hva skjer hvis du kolliderer med en slik kar? Ingen gyldig forsikring osv. Quote
TEH Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Ingen problem å kjøre med prøveskilter i tre år. Det er ansvarsforsikring bundet opp til prøveskiltene. Flere som gjør det, henter motorsterke amerikanere fra "over there" , momser og tusler rundt på prøveskilter på søndager og andre passende dager. Så lenge momsen er betalt, er det ingen som kan si noe. Men det er flere ting som taler imot det. Du får ingen fullverdig kaskoforsikring. Du må skrive en erklæring om hva du skel bruke bilen til, hver bidige gang du skal bruke bilen, og prøvekjøring holder ikke hver dag i tre år, for å si det sånn. Prøveskiltene er heller ikke gratis å leie fra Statens Vegvesen, og du må ha et firma til å registrere skiltene på. Mao, du kan ikke ha en bruksbil på prøveskilter, men en strøken Corvette el.lign i garasjen til søndagsbruk, går greit. Quote
Olav Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Forsikringsmessig er det ikke noe problem. Man må ha minst ansvarsforsikring, men det er også mulig med kasko. Da finner man en maksverdi på bilene som skal brukes. Men reglene for bruk er meget strenge. Slik bruk som beskrevet i overstående poster er ikke tillatt. Nå skal det også sies at kontrollen og håndhevingen av dette regelverket har vært så som så. Derfor har ureglementert bruk av prøveskilter vært ganske utbredt. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/10/448962.html Quote
Guest 500SL Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 Mange som driver i bilrelatert business, og har faste prøveskilt i bedriften. Disse har som regel også kaskoforsikring, og andre begrensninger enn dagsprøveskilt..... Quote
Recommended Posts