Anders' Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32588781 Denne låg tidligere i uka til salgs i Lindesnes for kr. 8.000,- KM Stand 390.000 Nå er det en eller annen utlending som vil selge samme bilen for 19.000,- KM 225.000!! Pass på visst nogen vurderer denne, km stand er feil! Quote
vegardxf Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 noen som vet om man kan få opplyst om siste registrerte km-stand ved og ringe ett tilfeldig forsikringsselskap? Quote
Rolf Åge Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 De får du oppgit ja.. usikker på om du må treffe fette selskapet.. Jeg fikk det på den kvite min.. dervar det mange forskjellige km stander Quote
CHARLIE Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32588781 Denne låg tidligere i uka til salgs i Lindesnes for kr. 8.000,- KM Stand 390.000 Nå er det en eller annen utlending som vil selge samme bilen for 19.000,- KM 225.000!! Pass på visst nogen vurderer denne, km stand er feil! Er du 1000% sikker på at det er samme bil?? Quote
vegardxf Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 De får du oppgit ja.. usikker på om du må treffe fette selskapet.. Jeg fikk det på den kvite min.. dervar det mange forskjellige km stander jeg får prøve neste gang jeg skal kjøpe bil Quote
Anders' Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 Er du 1000% sikker på at det er samme bil?? Mangler ikkje mangen prosenter for å være 1000% sikker iallefall. Er det ikkje nogen andre som husker denne? Quote
CHARLIE Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Dette er jo ganske alvorlig hvis det stemmer. Er jo ren svindel. Bør ikke være så vanskelig å finne tidligere eier, og høre med ham når han solgte og hvor langt bilen var gått. Lindesnes er jo ikke så stort. Det som undrer meg mest er at Hr. Zulfiqar Ahmed i tilfelle dette stemmer gjør seg til fant for så lite. Koster jo litt tid og penger å hente bil fra Lindesnes og hjem til Askim, og han har jo ikke akkurat satt bilen særlig høyt i pris. Kan ikke være mange kronene i fortjeneste... Quote
FrodeS Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Bare å ringe vegvesnet og få navnet på tidligere eiere, og når den er omregistrert, så finner man fort ut av sånt. Jeg har gjort det selv, og ringt ny eier for å fortelle at han har blitt jukset. Quote
RuneT Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Ikke akkurat essensielt her, og heller ikke at jeg sier dette over er svindel, men bare for å vise at det finnes kjeltringer overalt: Jeg solgte min min 92 Alfa 33 16v (som jeg fant rusten i skogen og kostet på ca 60000 og sikkert 1000 timer) med 142000km for 33000kr til en bussjåfør i en liten by noe sørvest for Oslo. En "entusiast" som han kalte seg. Noen måneder senere fant jeg den avertert på mobile.de til 13500 €. Teksten lød på dårlig tysk: Garasjebil med 42000km i nybilstand. Aldri vinterkjørt. Selgeren var kjøperen min. Virket som verdens mest normale fyr. Men som Charlie sier her i dette tilfelle: Det er merkelig å gjøre seg til kjeltring for småpenger. Det er vel tilfellet her hvis juksinga er sant... Quote
Bjørn Vedø Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Hehehe... Fikk en sint mail tilbake fra han duden der.... Han ba meg og dra til ett viss sted.... Det hva alt som sto på mailen.... Ikke noe spørsmål hvordan jeg viste om dette osv... Så man skal ikke se bort i fra det kan være juks.... Quote
Anders' Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 Ringte han med ein gang han la ut annonsa, da la han bare på når det ble snakk om tilbakestilling av km. Men uansett, har nummer til forrige eier, skulle kanskje ha ringt for å virkelig sett om dette var sant Quote
CHARLIE Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Ringte han med ein gang han la ut annonsa, da la han bare på når det ble snakk om tilbakestilling av km. Men uansett, har nummer til forrige eier, skulle kanskje ha ringt for å virkelig sett om dette var sant Ta en telefon til forrige eier og hør med ham. Det aller beste hadde vært om du hadde mailadressen, så kunne du jo fått riktig km stand fra forrige eier skriftlig tilbake på mail. Kanskje noen av medlemmene våre i BOS systemet kan sjekke om det ligger noe historikk om bilen hos dem? Skulle jo anmeldt denne karen for svindel hvis dette stemmer!! Jeg sendte også en Mail og spurdte om hvordan han ville bekrefte km.stand. Har ikke fått svar enda. Quote
FrodeS Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 At dere gidder. Ja, tenkt at noen gidder bruke et par kalorier på å hindre at noen blir svindlet. Quote
Bjørn Vedø Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 At dere gidder. Ja, tenkt at noen gidder bruke et par kalorier på å hindre at noen blir svindlet. Hehe Jeg er sikker på dere er like nygjerrig som andre her inne... Quote
Johan Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Om noen av dere finner ut noe mer, så kom med det her da! Spennende og følge med på! edit: ser nå at jeg også har sett den før!! Quote
Kenneth Sivertsen Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Det er jo bare å se på førerstol for å se at denne har gått lengre. Værre er det ikke En førerstol blir ikke så slitt etter 225. Værtfall ikke de jeg har sitti i Quote
Anders' Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 Har fått på SMS at den var kjørt ca. 394.000 på mandag..... Quote
Guest Carl Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Ringte i dag, han sa det var bare og komme og se på og at han hadde bare hatt bilen i 4 dager og nå kjøpt seg w210 derfor trenge han den ikke. Masse rust i hjulbuer både foran og bak, stor rift i sete. Utvilsomt at den har bare gått 225, når jeg nevnte km.stand la han bare på og ba meg dra til helvete. Useriøs og falsk selger med andre ord! Quote
CHARLIE Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Har fortsatt ikke fått svar på min forespørsel på denne bilen med reg.nr PX 34185. Mon tro om det stemmer med kun 2 eiere da?? Det må isåfall bety at han som eide bilen på mandag har hatt bilen siden den var ny... Ser at Hr Zulfiqar Ahmed i Askim har satt ned bilen til 15.000,-. Tror kanskje han hadde kunnet få det om han hadde latt være å spole km tilbake og vært ærlig. Quote
RoarB Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 enklseste er jo å sjekke siste innrapporterte km på EU kontroll eller forsikring Quote
Martin G. Olsen Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ser nå at annonsen er slettet. Hahah, ferska!! Quote
tommern57 Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Har vi ikke noen medlemmer i området som kan stikke bortom kællen og grisebanke han? En video her av dette hadde også vært fint Quote
Recommended Posts