Guest thomastoen. Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 høyre stikkaksling bak er knekt og lurer da på hvilken biler jeg da evetuelt kan pkukke dette fra, som passer på min.har kansje fått fatt en fra en 230 mener eg. noen som har peiling? Quote
FrodeS Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 høyre stikkaksling bak er knekt og lurer da på hvilken biler jeg da evetuelt kan pkukke dette fra, som passer på min.har kansje fått fatt en fra en 230 mener eg. noen som har peiling? Fra 230 passer ikke. Jeg handlet en brukt til min 300TDT fra Kongsvinger Bilopphuggeri for en stund siden. Kostet 800,- + frakt. Totalt 1001,- . Denne var til bil MED ASD. Quote
Guest thomas toen Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 er med asd, planen er å finne noe brukt, men de lokale merce folkene jeg pleier å bruke hadde ikke inne så bare lurte på om d gikk ann å bruke fra en annen bil Quote
Frode Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Du kan ta fra 300-24 og 320 både med og uten ASD (de er like med og uten ASD på de største 6`erne) de skal passe din, og så mener jeg 260E/300E og E280 med ASD passer din 300TDT.... Jeg trodde også 230E med ASD var lik men her er jeg usikker.... Sjekk også W210 stikk akslinger, vil anta at det er mye likt her uten at jeg er 100% sikker.... Quote
FrodeS Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 er med asd, planen er å finne noe brukt, men de lokale merce folkene jeg pleier å bruke hadde ikke inne så bare lurte på om d gikk ann å bruke fra en annen bil Den jeg kjøpte fra kongsvinger var brukt. Jeg ringte rundt, og fikk priser helt opp i 3.000 for brukt. Ville sjekket om de har den andre på lager ennå. Quote
Guest thomas toen Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 hører til i bergen, får ikke til å registrere meg på siden her, kommer teknisk feil på registreringen har hørt litt rundt å har ordnet med MB Høgg i bergen at han får ut stikkakslingen til seg. å sveiser å forsterker, vet han har gjort dette på en titalls biler og då knekker den vertfall ikke på samme plass igjenn .i underkant av 1000kr skulle han ha for jobben .1500 for brukt aksling som er sveist og forsterket så blir det nytt hele veien den dagen eg har nokk penger å rote vekk Quote
Egil Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Ser at du bor i Bergen, stikk innom Blomdals Opelhøgg hvis han har inne til Omega A (87-93mod) med 6-sylindret bensinmotor er jeg 99% sikker på at den vil passe på din bil. Quote
Frode Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 du må nok betale en tusing + hos alle hvis du ikke får tak i en hel delebil og selger resten etter at akslingene er plukket av.... Quote
LuckyDuck Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 Hva er forskjellen på stikkaksling med og uten ASD? Vil ikke en ASD-aksel passe på diffen min som ikke har ASD? Quote
vegardxf Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 Hva er forskjellen på stikkaksling med og uten ASD? Vil ikke en ASD-aksel passe på diffen min som ikke har ASD? ASD akslingene er litt kortere, er noe bredere diffene med ASD. usikker på om det er noe forskjell utenom dette, men de har lite og si siden de blir for korte uansett Quote
maasoey Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 Sekser (260, 280, 300, 320) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er ca 3 cm lengdeforskjell. Firer (200, 220, 230) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er 3 cm lengdeforskjell her også. Femmer (250) finnes det 4 typer. ASD og uten ASD. Og forskjellen mellom stor/liten diff. Jeg vet ikke forskjellen på ASR og slikt, da jeg aldri har hatt bil med ASR. Forbehold: Dette er mine egne erfaringer. Quote
vegardxf Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 Sekser (260, 280, 300, 320) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er ca 3 cm lengdeforskjell. Firer (200, 220, 230) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er 3 cm lengdeforskjell her også. Femmer (250) finnes det 4 typer. ASD og uten ASD. Og forskjellen mellom stor/liten diff. Jeg vet ikke forskjellen på ASR og slikt, da jeg aldri har hatt bil med ASR. Forbehold: Dette er mine egne erfaringer. er de til femmer, med liten diff samme som firer og stor diff samme som de til sekser ? Quote
maasoey Posted August 18, 2012 Posted August 18, 2012 Sekser (260, 280, 300, 320) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er ca 3 cm lengdeforskjell. Firer (200, 220, 230) finnes det 2 typer. ASD og uten ASD. Det er 3 cm lengdeforskjell her også. Femmer (250) finnes det 4 typer. ASD og uten ASD. Og forskjellen mellom stor/liten diff. Jeg vet ikke forskjellen på ASR og slikt, da jeg aldri har hatt bil med ASR. Forbehold: Dette er mine egne erfaringer. er de til femmer, med liten diff samme som firer og stor diff samme som de til sekser ? Tror det, ja. Husker ikke målene, men du kan måle f.eks tykkelsen i stålet eller måle boltsirkelen på leddet, der det skal monteres på diffen. Quote
Recommended Posts