Egil Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 Etter at jeg opplevde at 5 stk av injectorene på min S211 320CDI havarerte og dermed byttet alle 6, så begynte jeg å tilsette Drivstoff-system rens fast annenhver måned for å forebygge samme jobb igjen. Dette var en dyr operasjon selv om jeg hadde flaks og skaden skjedde på ferie slik at reperasjonen kunne utføres på Klaus & Co i Flensburg kom det på 27 000,- NOK. Håper nå å forebygge med faste "tarmskyllinger". I forbindelse med service på bilen så tok jeg også en "tarmskylling" på AC-anlegget. Testet i den forbindelse ut CRC til ca 100-lappen og Sonax til ca 200-lappen. Brukte CRC før filterbytte og Sonax etter filterbytte, tanken bak det var at "skitt" i luftkanaler skulle løsne og feste seg i filter som ble byttet på service, for deretter å ta eventuelle "rester" i systemet med Sonax-ACcleaner etter servicen. Kan absolutt anbefale dette da jeg synes å merke friskere luft i bilen etter rensen. Bilde av produkter: Hva er folkets meninger om fast bruk av kjemiske produkter for å friske opp og rense dyser på CDI-motorer ? Er det flere som har erfaringer med slike produkter ? Det er såvidt meg bekjent et vanlig problem med injectorer på de fleste merker og ikke bare Mercedes Benz. Quote
Egil Posted January 5, 2012 Author Posted January 5, 2012 Har ikke det men vurderer det, noen spesiell grunn til at du valgte akkurat det produktet du har bilde av, er jo en jungel der ute av tilsetninger Dette produktet valgte jeg etter råd fra verksted når jeg sjekket med dem hva en slik reperasjon ville kommet på i Norge. Quote
Gujoni Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 Er dette sånn dyserens som helles i tanken? Quote
Egil Posted January 6, 2012 Author Posted January 6, 2012 Jeg kjøper fra http://www.bildel1.no de er med i Automester-kjeden så regner med at den er å få kjøpt på alle som er tilknyttet Automester, ca 150,- for en boks. Denne tømmes i tanken når den er full ja, er anbefalt 2 bokser på biler med 6-8sylindre. Quote
Guest Gjesten Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Nå vet jeg ikke hva som var feil med dine dyser,men som regel er det ikke selve dysa som lager krøll,men returen som blir for stor. Dette kan lett overhales for en rimelig penge fremfor skifting av dyse®. Ujevn gange eller startproblem fikses på dagen uten skift av dyser. Er de slitt pga kilometer er det selvfølgelig dyrere,men da snakker vi mer om soting,manglende futt og ikke havari. Jeg bruker daglig "Mirakel middel" for å få ned sot og rense partikkelfilter mm,men om tilsettning vil forlenge levetiden på dysene når det gjelder mekanisk slitasje er vel vanskelig å fastslå. Men renere avgass kan jeg skrive under på at det blir på bensin og diesel. Når det gjelder rensing av klima så er det utrolig effektivt. Fått mange gode tilbakemeldinger opp igjennom årene av kunder som får en luktfri kupe. Vond lukt av alger mm kan være pyton. Quote
Guest Gjesten Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Jeg kjøper fra bildel1 de er med i Automester-kjeden så regner med at den er å få kjøpt på alle som er tilknyttet Automester, ca 150,- for en boks. Denne tømmes i tanken når den er full ja, er anbefalt 2 bokser på biler med 6-8sylindre. Blandingsforhold er likt enten du har 1 eller 100 sylindere. Mer blir ikke bedre,men dårligere. Det skal være mest mulig riktig. Antall liter drivstoff i tanken avgjør. Fyller du på drivstoff på en tank som har tilsetning må du fylle på tilsetning etter hvor mange liter du fyller. Quote
Gujoni Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Jeg kjøpte en ac-rens hvor man trer en lang slange opp i dreneringen, men har ikke brukt den siden denne sitter så knotete til over girkassen på min 211. Hvordan er erfaringen med andre fremgangsmåter? Jeg vet at det finnes en type hvor man setter v. Apparatet på resirk. , åpner boksen i bilen og lar den stå der med dørene lukket en viss tid, men virker det? Har vond lukt, spesielt etter at bilen har stått ute i regnvær. Quote
Egil Posted January 11, 2012 Author Posted January 11, 2012 Jeg kjøpte en ac-rens hvor man trer en lang slange opp i dreneringen, men har ikke brukt den siden denne sitter så knotete til over girkassen på min 211. Hvordan er erfaringen med andre fremgangsmåter? Jeg vet at det finnes en type hvor man setter v. Apparatet på resirk. , åpner boksen i bilen og lar den stå der med dørene lukket en viss tid, men virker det? Har vond lukt, spesielt etter at bilen har stått ute i regnvær. Disse 2 boksene jeg har brukt brukes som du beskriver, still på luftsirkulering - lukk alle dører og vindu og kjør 15minutter på full pinne med min.temperatur - deretter åpne alle dører og kjør klimaen 10 minutter til på samme innstilling. Nå hadde ikke jeg spesielt problemer med dårlig lukt i bilen i forkant, men årsaken til jeg brukte dette midlet var at det gjorde underverker i bilen til søstera mi som luktet som om noe hadde daua inni luftkanalene. De brukte en boks med Sonax AC rens og fikk fjernet all lukten. Quote
Guest gjest Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Hei kanskje ikke den rette stedet og spørre men prøver alikalvell, Går den ann og fikse sjøl dyselekasje på w211 Diesel CDI motor ? må jeg skifte hele dysen? koster 7800,- Stk. har hørt det går ann og overhale dysene men hvordan? syns det var skyhøye priser spør du meg... Quote
FrodeS Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Jeg prøvde en klimarens fra CRC som ble kjøpt på bilxtra. Kostet kr 199,- og klubbavtalen ga svimlende kr. 0,- i rabatt. Grei pris hvis det hadde funka, men den vonde lukta i varmeapparatet er der ennå. Prøver noe annet neste gang. Dyserens har jeg god erfaring med fra tidligere. Quote
Recommended Posts