Will Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Skannet fra Norsk Motorveteran http://storfjorden.no/attachments/261_skann0001.pdf De fleste Mercedesmotorer er nok kompatibel med dette så lenge de er i daglig drift, men hva skjer når bilen lagres i 5-6 mnd i året? Etanolen har jo hygrokopiske egenskaper. Vann i tanken/drivstoffsystemet er jo fyfy, spesielt om det får stå og godgjøre seg. Det sies også at kvaliteten på biobensinen forringes gankske fort. Kanskje ikke så aktuelt for de fleste her inne. Men for oss med "sommerbiler" som står til lagring, og som bare kjører 2-3000 i året med bilen er resultatet av E5 ganske interessant vil jeg tro. Eller er det jeg som krisemaksimerer her? Om noen har artikkelen/lederen det refereres til for to nummer tilbake, hadde det vært fint om den kan legges inn her en eller annen plass. Er fritt fram så lenge en referer til kilden sies det. Selv kjører jeg på 98 okt. men dette kan jo være greit å vite for de som ikke er klar over problemet. Quote
Recommended Posts