MercedesW124 Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Hei, har endelig blitt medlem nå (Etter og ha surret rundt her som gjest i over ett år ) Nok om det, her er bilen min Her er da tråden om min Mercedes-Benz! (Slik ser bilen ut per dagsdato) Først litt om bilen: Mercedes-Benz E300T Turbodiesel S124 `95. 352561 Km, Kr. 14000,- Kjøpt ny i Tyskland i `95, og importert til Norge i `99. Tre eiere før meg. Greit utstyrt. Utstyrslista er; 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB 291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS 515 MB RADIO CLASSIC WITH TRAFF. MESS., RDS 531 AUTOMATIC ANTENNA 541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD 550 TRAILER COUPLING 570 FOLDING ARMREST, FRONT 580 AIR CONDITIONING 583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY 593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF 620 AIR POLLUTION CONTROL 630 ECE - WARNING TRIANGLE 645 WINTER TIRES M + S 731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT 885 HIGHTEN THEFT PROTECTION Sånn så den da ut når jeg fikk den: Kommentarer og forslag tas i mot med glede Div Linker; Broom 5/12-11 Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Fått bilen på bukker Holder på og ta ut alt teppe baki Hater rustne skruer... "Fikset" denne Tatt ut alt teppe baki Her, 2 lag med grunning; 2 lag med maling; 1 lag med svart maling + 1 lag med sprayboks for og få dekket alt; Byttet bremseskiver og bremseklosser foran og bak Ferdig med montering av teppe bak Denne plata er knekt og må byttes God plass Også har jeg kjøpt ny eksos (den var ikke der når jeg kjøpte den ), men den er også montert nå Her er grillen lakkert svart Og fant et førbilde også Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Liten video etter bytting av glødeplugger http://www.youtube.com/embed/Oq63yX9hHJo Mercedes-Benz E300T Turbodiesel S124 1995 (HD) Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Var ute og tok noen bilder i dag Noe jeg lurer litt på: Skal de innerste lysene være på "blåaktige" ? Grillen... Inni Quote
Ingvar Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Utrolig så mye finere den grillen var før du lakkerte den.. Quote
caaatooo Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Utrolig så mye finere den grillen var før du lakkerte den.. +1 Hvis du absolutt skal gjøre noe med den originale grillen så er det Avantgarde grill som gjelder. Lykke til med prosjektet Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Velkommen som medlem! Flott jobb du har utført på bilen din. Hva brukte du til å rense interiøret? Ble veldig fint Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Jeg hadde 2 griller liggende... Og kromlistene var blitt hvite... Så da ble den ene grillen svart Skal ha Avantgarde grill etterhvert. Men har dessverre begrenset med penger @Syver: Takk Brukte såpe (husker ikke navnet ) og høytrykkspyler Quote
Johan Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Velkommen i klubben, og kanskje også klubbens yngste medlem? Misunner deg utrolig den ståpå-viljen din med denne bilen, og at du begynner så tildig! Skulle gjerne ha begynt når jeg var på den alderen jeg også, men det var ikke pappa helt enig i! Leste først om deg i Broom, og ble sykt misunnelig! Lykke til videre med prosjektet, GLEDER meg til å følge med videre på denne tråden! (og, fåpå avantgardegrill! ) Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Hehe Takker. Sikkert ikke mange 14 åringer her nei Så du så den på broom, ja. Har du lest kommentarene til "JenteBergen" ? Men noen som vet om lyset skal være på "blått" ? Quote
Martin G. Olsen Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Heihei, og velkommen skal du være! Flott bil du har her! Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 velkommen i klubben, fin S124 300 TDT du har;) startet like lett som min.. stå på med det gode arbeidet,å ja avantgarde grill er ikke å forakte, så ut til å være bra til 14 lapper.. mvh Geir Quote
vegardxf Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Hehe Takker. Sikkert ikke mange 14 åringer her nei Så du så den på broom, ja. Har du lest kommentarene til "JenteBergen" ? Men noen som vet om lyset skal være på "blått" ? er bare og bytte til en vanlig pære som ikke er blå Quote
MercedesW124 Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 @3170: Takk Det er vel ikke originalt? Forrige eier som har byttet til xeneon? Quote
FrodeS Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 Xenon, led, eller bare noe annet som lyser litt blått. Bytt til vanlig pære, så blir det bra. Var det mye jobb å bytte glødepluggene? Jeg skulle gjort det på min også, men har vel utsatt det et par år. Den starter jo greit bare webastoen går noen minutter først Trenger du rollo? Jeg har en beige liggende. Ikke strøken, men fungerer da. Quote
Johan Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 Hehe Takker. Sikkert ikke mange 14 åringer her nei Så du så den på broom, ja. Har du lest kommentarene til "JenteBergen" ? Men noen som vet om lyset skal være på "blått" ? Leste noen av de ja, men ikke alle! Quote
MercedesW124 Posted January 5, 2012 Author Posted January 5, 2012 Det var en del jobb og bytte glødeplugger. Men var nødt, fordi bilen glødet ikke før jeg byttet de, og lampa inni lyste heller ikke Trenger du rollo? Jeg har en beige liggende. Ikke strøken, men fungerer da. Hvor mye skal du ha for den da ? Quote
MercedesW124 Posted January 5, 2012 Author Posted January 5, 2012 Fant ut av hvorfor lysene var så blå: Det var litt kult, så tror jeg beholder den sånn en stund Quote
MercedesW124 Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 Skal snart dra og se på noen AMG felger Quote
Johan Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Skal snart dra og se på noen AMG felger Finnes mange typer AMG, så du må fortelle (vise bilde!!) Quote
MercedesW124 Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 Ikke sikker men tror det er sånne Quote
MercedesW124 Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 Kunne ikke komme i dag fordi han var syk. Håper på og komme der i morgen Edit: Neste helg Quote
Recommended Posts