gunsen Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Bilen til madammen har vært litt vanskelig dei siste 14 dagene. Bilen har startet om morran, men etter å ha kjørt en liten tur og slått av motoren, så vil ikke bilen starte igjen. Første gangen det skjedde så venta vi litt så kom den til slutt. I dag vil den ikke starte etter første turen idag. Starteren slår inn og men kan det være noe med bensintilførselen ? Så idag er dette andre gang dette skjer . Alle gode råd mottas med stor takk. Idag det skjedde så kjørte vi en strekning på 500 mtr, så motoren hadde ikkje fått tid til å bli varm før vi prøvde å starte igjen. Quote
T-boy Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Akkurat samme skjedde meg men 124. Det var OVP. Quote
gunsen Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Akkurat samme skjedde meg men 124. Det var OVP. Ok ,hvor sitter det OVP releet , er det noe som er enkelt å bytte ? Pris? Kan det også være noe med vakum fra bensintanken, bensinmåleren lever sitt eget liv Quote
Christoffer Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 dårlige bensinmålere er vel ganske standard på 202. hadde det på en r170 slk (som deler mye med 202) og da fikk vi beskjed av BOS om å ha på en flaske med lurium. Det løste problemet. Min 124 var sånn som du beskriver og da var det tenningsdeler.. Quote
gunsen Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 dårlige bensinmålere er vel ganske standard på 202. hadde det på en r170 slk (som deler mye med 202) og da fikk vi beskjed av BOS om å ha på en flaske med lurium. Det løste problemet. Min 124 var sånn som du beskriver og da var det tenningsdeler.. Lurium = kondensfjerner ? Quote
gunsen Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 OVP styrer ikke den flere funksjoner? Alt annet fungerer som det skal (eks bensinmåler), flere tips? Quote
gunsen Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Nei har du sett, nå starta jaggu bilen på første forsøk, ikke antydning til fusking eller startproblemer. Nå har det blitt en 6-7 grader kaldere ute og tørrere luft, så kan teorien om kondens/vannperler i bensin-/tank være den mest sannsynlige?? . Dytta på litt kondensfjerner nå så får vi se hva morgendagen bringer. Quote
Christoffer Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 Nei ikke kondensfjerner men en slags rens som skulle fjerne avleiring som lå på nivåmåleren i tanken. Tror problemet ditt er tenningsdeler fortsatt. har du sjekket det og er de gamle er det lurt å bytte. Quote
gunsen Posted January 27, 2012 Author Posted January 27, 2012 Bensinfilter og tennplugger skiftet, og alron på tanken, så får vi se om det hjelper Quote
gunsen Posted February 27, 2012 Author Posted February 27, 2012 Grrr, nå har bilen fungert bra en periode, men nå har den streike et par ganger igjen. Og det skjer alltid ved værforandringer (innbiller meg det ihvertfall) , noen flere forslag om hva som er galt. Quote
Tommy :) Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Faren min har en gammel G300 som tankmåleren var helt på trynet. Så har han brukt Alron på noen tanker nå, og måleren virker som den skal! Skal gjøre samme på min 202 som har fuskete tankmåler. Blir spennende å se om det gjør susen på min... Quote
gunsen Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Faren min har en gammel G300 som tankmåleren var helt på trynet. Så har han brukt Alron på noen tanker nå, og måleren virker som den skal! Skal gjøre samme på min 202 som har fuskete tankmåler. Blir spennende å se om det gjør susen på min... Gjorde ikke susen på vår, og bilen lever fremdeles sitt eget liv, er til å bli litt småsprø av Quote
Recommended Posts