Tore Solberg Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Hei, ny på forumet her. Tenkte jeg også skulle legge ut litt info om mine kjøretøy. Etter at barna har begynt å vokse seg ut av huset, kom behovet for å krype ut av stasjonsvogn-æra'n, og få tak i en litt mindre bil. Ikke at jeg har vært misfornøyd med min gamle 1990 modell W124 230E, som nå er skrotet, eller 1993 modell S124 E220T som jeg har hatt siden 2003. Den sistnevnte har faktisk vært den beste bilen jeg noen gang har hatt på alle måter. Kjørekomfort (stoffseter), plass til både barn og voksne på påsketurer, byggebil, får plass til det meste når setene slås ned, tur på søppelfyllinga uten henger osv. Hadde litt fusking på tomgang på denne i sommer, men fikk tak i en brukt luftmassemåler på ebay, til 400,- som gjorde susen. Er også moden for spjeldhus, da den prøver å dytte meg fremover etter at jeg har stoppet bilen, og tomgangen spiller kassa et lite puss. Har ett liggende som også ble ervervet på ebay for en tusing, men som jeg ikke har hatt tid til å bytte enda. Sommeren 2010 fikk jeg endelig tak i en ganske strøken w203 C320 Elegance sedan, etter å ha travet Finn.no i over et halvt år. Merkelig nok så dukket det opp 2 stk samtidig, men jeg så raskt hvem av de jeg ville ha. Tror vel at jeg bestemte meg i det øyeblikket jeg så den live, uten å ha prøvekjørt den. Den er vel ikke spekket med utstyr, men har det jeg trenger til å cruise rundt med. Ikke mange av disse på det norske markedet, da merker som Audi og BMW fort blir konkurrenter når du skal legge ut over 650 laken for en liten c-klasse. Importere dem er jo håpløst med tanke på avgifter. Er også utstyrt med Lorinser felger på sommerhjulene, som gir den et stilig utseende. Skiller seg ut fra de fleste andre c-klasser ved at den også har blanke ringer rundt lyktene. Har hatt et par "10-års reparasjoner" på den, som ny bensinpumpe, ny sam-modul i bagasjen, dynamo og airbag-sensor. Det er ofte lukurativt å kjøpe en bil som har hatt en eier, men når denne eieren var en eldre kar, som aldri har trykket på gassen, så resulterte det i at katalysatorene var smeltet og ble derfor spylt ut med høyttrykksspyler. Etter at rørene ble renset, elektronikken reprogrammert fikk den en litt råere metallisk lyd, og noen flere hester ut over de 218, og et dreimoment på 310/3000. Tok ikke kostnaden med 4 nye katalysatorer til en prislapp på over 30 laken. Sam-modulen tulla med meg i hele sommer, når temperaturen viste over 20 grader. Vanskelig å feilsøke, spesielt siden det var sjelden temperaturen var over 20 grader i sommer. Da begynte den å mase om at bagasjen var åpen, og den peip flere ganger i minuttet mens jeg kjørte. Hvis bilen stod ulåst, så spratt bagasjen automatisk opp. Fikk etter hvert snust opp at det var sam-modulen som skapte problemet. Det viste seg at Mercedes har laget 13 utgaver av denne boksen siden 2001, og det forklarer også hvorfor det har vært en del feil på disse modellene. Etter at sam-modulen ble byttet, og programmert opp, så forsvant problemet. Den har også lyst skinninteriør, og original Nokia 6110 handsfree som fortsatt fungerer Den har også 225/45 R17 dekk på lorinser felgene, som gjør den veldig stabil å kjøre. Quote
HolgersEN Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Velkommen i klubben :D Flott bil med grooom motor du har Quote
Hallgeir Helland Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Nydelig! Velkommen skal du være! Quote
CHARLIE Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Velkommen i klubben Tore!! Kjempefin bil du har. Ikke mange C-klasser med slik motor Quote
Recommended Posts