Christian Ringnes Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Hei. Om sommeren når jeg har vasket bilen så begynner plutselig 4 gule lamper å lyse i panelet. Det er blant annet ASB, ESP og et par til som har med antispinn/skrens. Det skjer hver gang jeg vasker bilen så er de der en stund før de slokner etter hvert(kan gå dager). Om det er vått føre så er de ofte der over lengre tid. Først trodde jeg at det bare var selve lampene som lyste men det viser seg at ABS og antiskrens funksjonen er borte når de lyser. Dette liker jeg ikke nå jeg helst vil å dette på plass spesielt på vinterføret. Noen som har vært borti lignende? Jeg tror det rett og slett er en koblingsboks som kobler ut pga fukt i form av vann fra veibanen. Dette må være en koblingsboks som inneholder styring til alle disse systemene etter som alle sammen slår ut. De slår aldri ut hver for seg, kun samlet. Noen som vet hvor denne koblingsboksen eventuelt sitter. er fristende å prøve å tette den igjen med silikon eller ny pakning. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Ha en fortsatt fin dag. Quote
Glenn Sørvik Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Bremse lys bryter?? http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BRAKE-LIGHT-SWITCH-GENUINE-98-10-E-ML-C-CLK-G-SLK-AMG-MODELS-/260873000533?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3cbd3e1655#ht_1023wt_1396 eller kanskje ABS sensor. Quote
T-boy Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Ville gjetta på en ABS sensor eller skadet isolasjon på kabelen dens. Ta en diagnose når du har problemet så ser du fort om det er dette. Quote
Christian Ringnes Posted January 4, 2012 Author Posted January 4, 2012 Ok. noen fra trondheimsområdet som har diagnoseverktøy som kan hjelpe meg da? Aldri brukt noe sånt så hadde vært genialt med litt hjelp. På forhånd takk. Quote
Guest Tor Posted October 19, 2012 Posted October 19, 2012 Hadde akkurat det samme. Måtte kjøpe ny abs-sensor før noen skjønte at det var slitt isolasjon på en kabel til denne, og derved overslag til jord når det var vått. Quote
Recommended Posts