Kjartan Kleiven Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 Problem: Ladelampe lyser konstant. Bil: E230 avantgarde 98 modell. Måler spenningen på batteriet til under 12 V. når motor går. Det må vel bety at lading mangler. Kan det være annen feil enn defekt dynamo? Jeg får av og til varselys på parkbrems og kjøleveskenivå også uten grunn. Kan det være at det er jordingsfeil et eller annet sted? -Ser at f.eks. Mekonomen tar over 5000 for byttedynamo, så jeg vil helst være rimelig sikker før jeg går til innkjøp. Samtidig haster det det med å få det i orden, da jeg er avhengig av bilen til daglig. Noen som har erfaring med tilsvarende? Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 prøv å bytte regulator. det er mange ganger nok. 5000 kr for bytte dynamo var dyrt. eg bytta på min 190. for ca 5 år sidan, det kosta 2000 kr. Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 ok..det er vell noko enklare dynamo då. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 jeg hadde 120 amper dynamo på min S124 300 TDT å den var fra en S210 300 TDT så det funke fint a..på de gammle 190 var det kilereim, men på de siste fra 88 t 91 var det bred multireim.. mvh Geir Quote
Kjartan Kleiven Posted January 2, 2012 Author Posted January 2, 2012 Problemet er trolig løst. Det var nok regulatoren eller rettere sagt børstene som var gåen. Ny regulatormodul er handlet til 795 kroner og skal nå monteres.Takk til dere som svarte og satte meg på riktig spor. Mvh Kjartan Quote
Recommended Posts