Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eg sitter og tenker litt på å oppgradere litt lyd!

Bilen er ein 95 mod W202, den har kun høyttalere i framdørene orginalt, pluss at det er ettermontert 2 stk i hattehylla med 1 diskant (Må ha vært tonedøv han som kjøpte dei elementa...)

Gamle eigaren hadde og ein sub i hattehylla, men han tok den ut når eg kjøpte bilen, så der er det eit svært hull som er lite pent ut! Vurderer å kjøpe sub til å sette nedi også. Phonekabler til forsterker ligger ferdig trekt fra CDspiller til bagasjerom også!

Har nokon tips til 2 par rimelige (men heilt ok) elementer? Skal plasserast i framdørene og i hattehylla, ein sub, mener og tru det er 10 tommer som sto der tideligare uten å ha målt hullet og ein forsterker?

Det er vel det einaste eg trenger for at alt skal virke? Element, sub og forsterker, koble dette sammen og vips det blir lyd?

Posted

Såg litt på nettbutikken deres, ligger nok litt over mitt budsjett! Skulle gjerne kunne brukt like mye penger på lyd i bil som eg har gjort til hjemmekino (passert 20 000kr i lyd) Men det sier jo stopp med penger ein gang også, vurdert å selge for å ha penger til lyd i bilen, men det har eg ikkje hjerte til  :?

Posted

Jeg kjøpte Focal 165CA1 (http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11010&prodid=269) Stor fornøyd med disse.

Som sub element kan jeg anbefale dynabel som vegardxf sier; (dynaBel 10" Multimagnet Subwoofer 4 ohm) har mye trøkk, og presis bass. 1400,- per stk.

Forsterker har jeg ikke så mye greie på, jeg har en 1200w A/D/S i min bil, billig sak, ikke noe hopp i taket av..

Men om du skal bytte ut elemtene foran trenger du en slik også; http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=3439&idkategori=356&kat_name=&prod_name=Mercedes%20C-klasse%20W202%20165mm%20frontd%F8r&startrow=

Det er en adapter så de nye elementene passer på den gamle plassen  :)

Posted

Samme som eg har sett på det! Bare at eg såg på komponentsystem utgaven (eksternt delefilter og diskant) Koster dog 400kr mer, aner ikkje om det er verdt dei ekstra kronene eller kva, skal ha 2 sett, så blir tross alt 800kr totalt.

Irriterande at det ikkje finst bilstereobutikker i nærheten slik at det er mulig å høre og bedømme sjølv :x

Posted

du bor i førde? har jo iceaudio! mye du kan stikke ned og høre på der. har mye snacks i hyllene sine ;)

men jeg føler dynabel har anlegg i alle prisklasser, om du skal ha noe billig til og drive alt du har er jo en dynabel BF0756 f,eks ett helt greit alternativ :)

Posted

Samme som eg har sett på det! Bare at eg såg på komponentsystem utgaven (eksternt delefilter og diskant) Koster dog 400kr mer, aner ikkje om det er verdt dei ekstra kronene eller kva, skal ha 2 sett, så blir tross alt 800kr totalt.

Jeg vurderte det jeg og, men så var jeg i det gjerrige hjørne og valgte det billigste, men jeg kjører diskant i de org. i dashen + ifra høytalerene, fungerer gull :)

Posted

STEMMER det vegardxf! Heilt glømt IceAudio, vært der inne ein gang før berre, ligger så sjenert til at man glømmer jo den butikken, sjølv om eg er mykje der borte på MC forhandleren og sikler :lol:

Får ta meg en tur ned tid neste uke, litt mer stas å ha stasvogna utafor enn å komme gåande (oppkjøring neste uke 8))

Men vurderer sterkt å gå for dei Focal-ene, rimelige og virker greie :D

Posted

Kutt ut å ha noen høytalere bak, men selvsagt med unntak av en subwoofer i kasse, i BAGASJEROMMET!

Kjøpt deg ei brukt hattehylle som kan erstatte det fæle hullet der.

Jeg bruker KUN frontsett framme i dørene/dashbord og sub baki bagasjerommet. :)

Så kjøper du deg en grei 2 eller 4 kanals forsterker, feks cadence, focal, helix, ground zero etc.

Også vil jeg varmt anbefale deg, siden dette ikke skal koste alt for mye:

Focal 165A1 (trykk på) som er et vanvittig bra frontsett som bl.a også er kåra til beste i sin prisklasse!

Så må du ha noen Adaptere (trykk på) for å få standard 6.5" høyttalere til å passe i mercedes dørene framme.

Så erstatter du diskantene som følger med frontsettet i dashbordet der de orginale sitter.

Du bør virkelig kjøre en forsterker på frontsettet, blir noe heelt annet enn å koble det rett i cd spiller på 4 x 23-27w. :D

En gammel film av c klassen min med focal oppsett (prisklasse 20k) så er noen hakk over,

men focal generelt er vanvittig bra.

24209_1400467291738_1233969644_1182436_8133295_n.jpg

Focal Soundcheck - C280

Posted

Eg har tenkt på desse Focal-ene som du nemner Stein E, trur eg kjem til å gå for dei, så får eg tak i ein ok brukt forsterker etterkvart (tenke på lommeboka vettu)

Det med hattehylla, så er eg på jakt etter ei ny hattehylle, men hadde bare interiøret vært svart, så hadde hyllene låge strødd!

Når eg såg videoen av anlegget ditt kjente eg deg forresten igjen! Prata med deg på MSN før i tida når du kjørte Yamaha-en din! Huska du kjøpte deg denne MBen 8)