Guest Redvar Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 http://www.ba.no/nyheter/article1510876.ece Quote
Guest Johan Stub Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 Oppsiden er jo at om han hadde kjørt utfor bryggekanten hadde han hatt med seg sin egen flytebrygge... Quote
Guest Michael Posted March 19, 2005 Posted March 19, 2005 Og det verste er at det skal vurderes om han får en reaksjon... Send mannen hjem med enveisbillett! Quote
Guest 2mas Posted March 20, 2005 Posted March 20, 2005 Og det verste er at det skal vurderes om han får en reaksjon... Send mannen hjem med enveisbillett! Enig at den stabbelen med planker på taket var heller teit, men å komme med sånne rasistiske utspill bare fordi mannen ikke var norsk/har norsk opprinnelse holder ikke mål! Sjerpings! Quote
Guest Michael Posted March 20, 2005 Posted March 20, 2005 Er langt ifra rasist! Det som gjør meg småirritert er at denne føreren risikerte andres liv i denne sammenhengen. Hva hadde skjedd i en bråbrems med bakpassasjerer i bilen foran? -I en sving ved et fortau med lekende barn og lasten hadde tippet av??? Det er bare fantasien som setter grenser for HVA som kunne skjedd. Jeg er selv snekker, og vet hva det vil si og frakte materialer. Spesielt trykkimp. Hadde dette vært meg, eller en annen nordmann hadde det vært utdelt straff/bot på stedet, men siden det er en bil med LT skilter blir det ikke gjort noe som helst, kanskje fordi det er for ressusjkrevende og at folka i tillegg kanskje er fattige.Denne forskjellsbehandlingen gjør meg betenkt. OK, kanskje ikke enveisbillett, men uansett en reaksjon! Quote
FrodeS Posted March 20, 2005 Posted March 20, 2005 Er langt ifra rasist! Hadde dette vært meg' date=' eller en annen nordmann hadde det vært utdelt straff/bot på stedet, men siden det er en bil med LT skilter blir det ikke gjort noe som helst, kanskje fordi det er for ressusjkrevende og at folka i tillegg kanskje er fattige.Denne forskjellsbehandlingen gjør meg betenkt.[/quote'] Quote
Guest Michael Posted March 20, 2005 Posted March 20, 2005 Samme kan det være.Mulig jeg har gjort meg misforstått her, men IKKE under noen omstendigheter heng meg ut som rasist. Jeg har selv ikke-norsk bakgrunn.Utrolig hvordan tidl halv ironiske uttalelser blåser seg opp... Takk for meg! Quote
Guest Steinar Lindberg Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Det som er "farlig" med skreven ironi, er at det ikke alltid er synlig i skriften at det er ironi. Som å diskutere med dama på sms. Blir jo alltid misforståelser av det. Er nok ikke så ille, Michael.Folk vil alltid reagere på noe, og sånn er det bare. Jeg tror heller ikke du mente det så alvorlig, og det vil nok være glemt om litt skal du se. Quote
FrodeS Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Samme kan det være.Mulig jeg har gjort meg misforstått her' date=' men IKKE under noen omstendigheter heng meg ut som rasist. Jeg har selv ikke-norsk bakgrunn.Utrolig hvordan tidl halv ironiske uttalelser blåser seg opp... Takk for meg![/quote'] Jeg syns bare det så litt merkelig ut hvordan du sa at "siden han var utlending så gir dem faen" Jeg tror (og håper) at reaksjonen mot føreren hadde blitt den samme uansett hvor han kom fra. Tross alt så er det jo bare ting staten kan tjene penger på som er ordentlig ulovlig her i landet. Det er vel neppe noen høy bøtesats for drøy taklast... Quote
TEH Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Siden det er en del tungtransport-sjåfører her på forumet, så kan kanskje de fortelle om hva reaksjonen er med for mye last. @MichaelDet er bare sånn det er på forumer. Det er utrolig lite som skal til. Har selv erfart det Jeg synes absolutt ikke, at det var et rasistisk utspill. Og påstå noe sånt er skivebom. Det er en kjennsgjerning at utlendinger som gjør alvorlige straffbare forhold her til lands, blir utvist etter endt soning. Jeg påstår ikke, at dette var et alvorlig straffbart forhold. Quote
Guest Michael Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Ikkeno problem, er ikke sur på noen her. Hadde en dårlig dag i går, det gjorde at det gikk ekstra varmt i toppen for svært lite...(alt for mye å gjøre i snekkerbransjen om dagen) Uansett, kult å bli enda bedre kjent med dere, og det er givende og vanke på dette ''mb hjørnet!'' Snakkes alle sammen Quote
Guest Steinar Lindberg Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 He, he...Disse helsikes snekkerne.. Forsiktig med lasten... Quote
Guest Michael Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 ja, disse forbanna upålitelige snekkerne!Har blitt mer og mer å gjøre siste 3 årene (jan-feb.). Folk er tydeligvis stinne av gryn. Er bare å høste dollar Quote
Guest Steinar Lindberg Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Det er bra. Skriv med gaffel.Helt til jeg ringer, he he.. Quote
Guest Geggi Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Hehe, artig å kalle det rasistisk Vi snakker da tross alt om Litauen Det er et Østersjøland (mellom Polen og Latvia). De er nok ikke så veldig ulike oss i rase..... Quote
Recommended Posts