Guest Svenna Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Hei! Lurte på om det er noen her som har ettermontert kompressor på bilene sine? I tilfelle hvilket merke har dere brukt og hvor har dere fått tak i det?
Guest Ronnie Westpold Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Hei! Lurte på om det er noen her som har ettermontert kompressor på bilene sine? I tilfelle hvilket merke har dere brukt og hvor har dere fått tak i det? Ms V-Max har ettermontert kompressor på sin E 500. Ikke sikker på hvor det er montert eller hva som er gjort, men ville tro at hun kan hjelpe deg.Lurer på om det er Eaton kompressor på den. Er et firma i Trondheimsom vi pratet med på en messe for en tid tilbake som ettermonterte kompressorer fra Eaton. Han skulle på en 00/E240 ha ca kr.40.000,-men skal dette bli bra så blir det vel ++++ tenker jeg. Tror Ikke Klemann har kompressor til motoren din, men du kan jo høre med dem.
Guest Svenna Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Hei! Lurte på om det er noen her som har ettermontert kompressor på bilene sine? I tilfelle hvilket merke har dere brukt og hvor har dere fått tak i det? Ms V-Max har ettermontert kompressor på sin E 500. Ikke sikker på hvor det er montert eller hva som er gjort' date=' men ville tro at hun kan hjelpe deg.Lurer på om det er Eaton kompressor på den. Er et firma i Trondheimsom vi pratet med på en messe for en tid tilbake som ettermonterte kompressorer fra Eaton. Han skulle på en 00/E240 ha ca kr.40.000,-men skal dette bli bra så blir det vel ++++ tenker jeg. Tror Ikke Klemann har kompressor til motoren din, men du kan jo høre med dem.[/quote'] Håper hun kan gi meg et svar Kleemann har presse, men prisen er mildt sagt ganske stiv, vanlig pris i Norge ligger på kr. 178 000,- + mva. Kunne tenkt meg kompressor, men ikke til den prisen. Kommer vi ned på 40 000,- eller i området der kunne det bli en fin julepresang til meg selv.
bska Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Kan høres ut som du bør kontakte http://www.mobeck.com
Torbjørn Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Eller disse....http://www.enem.se/filarkiv/Kompressorer.pdfMere info på www.enem.se Dette er lysholm kompressorer som er litt mere effektive, å handler du i sverige blir det jo en godel billigere. Men Mobeck gjør bra arbeid han altså
Guest Ms V-max Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Håper hun kan gi meg et svar Jeg tok direkte kontakt med Vortech i USA, som bygde en kompr. etter mine spesifikasjoner og bruksområde. Men etter signaturen din å dømme kjenner du kanskje Vegar Hauk. Han har jo endelig fått istand en komressormatet E55. Mulig han kan hjelpe deg? Ellers kan du jo kontakte Koenig eller Väth i Tyskland (foruten AMG og Brabus). Er jo mange som leverer kit til din bil.
Guest Svenna Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Håper hun kan gi meg et svar Jeg tok direkte kontakt med Vortech i USA' date=' som bygde en kompr. etter mine spesifikasjoner og bruksområde. Men etter signaturen din å dømme kjenner du kanskje Vegar Hauk. Han har jo endelig fått istand en komressormatet E55. Mulig han kan hjelpe deg? Ellers kan du jo kontakte Koenig eller Väth i Tyskland (foruten AMG og Brabus). Er jo mange som leverer kit til din bil.[/quote'] Jeg kjenner Vegar ja, men det er jo han som leverer Kleemann kittet og det er for dyrt selv om jeg sikkert får en god avtale med han. Stemmer forresten at han har fått i stand den med kompressor, den er solgt videre allerede. Denne bilen sitter det Kleemann kit på. Jeg har dessverre ikke god nok greie på motor at jeg kan be noen om å bygge en kompressor etter mine spesifikasjoner, men jeg skal se om jeg hører med Mobeck. Det trengs jo mer enn bare kompressoren også, hva har du gjort med software osv?
Guest 500SL Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Ms V-max: Hva har du gjort med innsprut i ditt kitt? Jeg har lekt litt med tanken på min 90 500 SL, men vet at f.eks. kleemann ikke kan levere før på nyere modeller pga nyere sprut.
Torbjørn Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Håper hun kan gi meg et svar Jeg tok direkte kontakt med Vortech i USA' date=' som bygde en kompr. etter mine spesifikasjoner og bruksområde. Men etter signaturen din å dømme kjenner du kanskje Vegar Hauk. Han har jo endelig fått istand en komressormatet E55. Mulig han kan hjelpe deg? Ellers kan du jo kontakte Koenig eller Väth i Tyskland (foruten AMG og Brabus). Er jo mange som leverer kit til din bil.[/quote'] Jeg kjenner Vegar ja, men det er jo han som leverer Kleemann kittet og det er for dyrt selv om jeg sikkert får en god avtale med han. Stemmer forresten at han har fått i stand den med kompressor, den er solgt videre allerede. Denne bilen sitter det Kleemann kit på. Jeg har dessverre ikke god nok greie på motor at jeg kan be noen om å bygge en kompressor etter mine spesifikasjoner, men jeg skal se om jeg hører med Mobeck. Det trengs jo mer enn bare kompressoren også, hva har du gjort med software osv? Ring mobeck å spør hvor mye han skal ha for å levere kompressoren ferdig på bilen. Til meg leverte ahn komressor og bygde rør, braketter og mye annet for å få alt til å fungere. Du får fortelle han at han ble anbefalt over MBE sine sider, så får du sikker en god pris.
Guest Johan Stub Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Ms V-max: Hva har du gjort med innsprut i ditt kitt?Godt alle vet dette er et bilforum...
bska Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Dersom man ønsker å kjøpe "nøkkelen i tenninga" type trimming så bør man unngå å shoppe litt her og der for å spare penger. Da er det bedre å deale med noen som har totalgaranti - helst med en leverandør som er istand til å levere løsning som fungerer. Da må en også regne med å betale omtrent det dobbelte av selve hardware kostnadene. Ved "forsiktige" effekt uttak er det mulig å bruke original sprutet. Skal man ha litt ekstra slik at det "kjennes". Dvs et brukbart utbytte som står i forhold til prisen på kompressor/turbo må flere komponenter byttes. Da snakker vi om dippedutter som injektorer, luftmengdemåler(e), bensintrykk regulator etc. Alt dette må da settes sammen slik at det passer med selve ECU'en / evt chip. Mange japser har slike setups, eks 200sx med 300zx luftmengdemåler, større turbo, custom chip osv. Alternativet er ny datasprut (med omfattende installasjon og ditto mapping).
Guest Ms V-max Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Ms V-max: Hva har du gjort med innsprut i ditt kitt? Jeg har lekt litt med tanken på min 90 500 SL' date=' men vet at f.eks. kleemann ikke kan levere før på nyere modeller pga nyere sprut.[/quote'] Jeg har kastet ut det gamle og montert datasprut.Er forøvrig enig med bska at "pakkeløsning" hos en forhandler kan være gunstig. Da får du en garanti på at det fungerer.Mener å huske Koenig leverer ferdige kit til 500sl/r129. Tror de henter ut ca 450 hester på org.sprutet hvilket ikke burde være noe problem.
Guest Ms V-max Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Ms V-max: Hva har du gjort med innsprut i ditt kitt?Godt alle vet dette er et bilforum...
Guest Svenna Posted December 19, 2005 Posted December 19, 2005 Takker for mange gode svar. Vet at det er dyrere å få bilen levert ferdig fra et firma, men jeg tror ikke jeg har tid til å ordne så mye selv denne gangen. Jeg gjorde det sist jeg bygde opp bil (Lancer EVO V RS). Skal se om det ikke blir sendt en mail til mobech i løpet av dagen, så får vi håpe at han har en ok pakke å tilby.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now