Guest 1042 Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 Er litt mørkt i deler av betjeningspanelet til klima-anlegget på min S203 (vanlig standard 2-soners klima som er 90% av bilene), og jeg lurer på om det er mulig å bytte noen av diodene/lyspærene der? Eller er det laget slik at man i utgangspunktet må bytte hele enheten? Quote
ØHN Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 På min S210 var det helt mørk i klimapanelet. Jeg søkte litt på nettet for tips. Kikket også litt på DIY om andre pæreskift i 210 til Hr Madsen her inne. Jeg kjøpte "spesialnøkler" og pære hos BOS, og betalte under 50 kr for dette. Hele fiksen var gjort på under 2 minutter på facelift 210. Sikkert ikke samme metode på din bil, men de kan neppe har laget det så mye værre vil jeg tro. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=16940.0 mvh Geir Quote
Guest 1042 Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=16940.0 mvh Geir Takker for linkene, men dette ligner mer på slik 124 er bygget opp.. 203 ser sånn ut: Helt nederst på bildet. Ikke fra min bil, ett tilfeldig bilde funnet på nettet. Quote
ØHN Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Kan kanskje se ut som det er overflatemonterte LEDs utifra denne tråden: http://www.benzworld.org/forums/w203-c-class/1492212-minor-issues-2003-c240-w203-wagon.html Ingen easy-fiks i såfall Quote
Guest 1042 Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Kan kanskje se ut som det er overflatemonterte LEDs utifra denne tråden: http://www.benzworld.org/forums/w203-c-class/1492212-minor-issues-2003-c240-w203-wagon.html Ingen easy-fiks i såfall Tenkte meg det ja. Quote
Thomas Madsen Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 På min S210 var det helt mørk i klimapanelet. Jeg søkte litt på nettet for tips. Kikket også litt på DIY om andre pæreskift i 210 til Hr Madsen her inne. Jeg kjøpte "spesialnøkler" og pære hos BOS, og betalte under 50 kr for dette. Hele fiksen var gjort på under 2 minutter på facelift 210. Sikkert ikke samme metode på din bil, men de kan neppe har laget det så mye værre vil jeg tro. På min klimaautomatic så sitter det en pære på toppen av selve "enheten" som gir lys. Denne skiftes på ca 2 min ja... Quote
ØHN Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 På min S210 var det helt mørk i klimapanelet. Jeg søkte litt på nettet for tips. Kikket også litt på DIY om andre pæreskift i 210 til Hr Madsen her inne. Jeg kjøpte "spesialnøkler" og pære hos BOS, og betalte under 50 kr for dette. Hele fiksen var gjort på under 2 minutter på facelift 210. Sikkert ikke samme metode på din bil, men de kan neppe har laget det så mye værre vil jeg tro. På min klimaautomatic så sitter det en pære på toppen av selve "enheten" som gir lys. Denne skiftes på ca 2 min ja... Pæren satt midt under på min klimaautomatic, men den ser lik ut som din. Hadde god hjelp av DIY din, som tipset meg om at man trengte samme verktøy som til radioen for å trekke den ut og viste hvordan man løste ut "nøkkelene". Takk takk BOS sendte med to pærer, de mente det var to, så nå har jeg en pære i reserve. De blandet sikkert med manuell klima som har en pære inni hver bryter. Quote
Thomas Madsen Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 På min S210 var det helt mørk i klimapanelet. Jeg søkte litt på nettet for tips. Kikket også litt på DIY om andre pæreskift i 210 til Hr Madsen her inne. Jeg kjøpte "spesialnøkler" og pære hos BOS, og betalte under 50 kr for dette. Hele fiksen var gjort på under 2 minutter på facelift 210. Sikkert ikke samme metode på din bil, men de kan neppe har laget det så mye værre vil jeg tro. På min klimaautomatic så sitter det en pære på toppen av selve "enheten" som gir lys. Denne skiftes på ca 2 min ja... Pæren satt midt under på min klimaautomatic, men den ser lik ut som din. Hadde god hjelp av DIY din, som tipset meg om at man trengte samme verktøy som til radioen for å trekke den ut og viste hvordan man løste ut "nøkkelene". Takk takk BOS sendte med to pærer, de mente det var to, så nå har jeg en pære i reserve. De blandet sikkert med manuell klima som har en pære inni hver bryter. Ja, var jeg som rota litt, satt under på min også hehehe Quote
Recommended Posts