Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ingen slik, men kan fort vippe sammen noe i Inventor for deg. Men blir evnt. bare en helt flat spacer ettersom jeg ikke vet specs på "felgringen". Noe slikt?

Capture.thumb.JPG.d83b312e3da58ed245c5b2e105b631b1.JPG

Posted

Har ingen slik, men kan fort vippe sammen noe i Inventor for deg. Men blir evnt. bare en helt flat spacer ettersom jeg ikke vet specs på "felgringen". Noe slikt?

 

Se det.  Senter er 66,6, så "felgringen" må vel reflektere dette. Jeg skal måle litt.

Posted

Har ingen slik, men kan fort vippe sammen noe i Inventor for deg. Men blir evnt. bare en helt flat spacer ettersom jeg ikke vet specs på "felgringen". Noe slikt?

 

Se det.  Senter er 66,6, så "felgringen" må vel reflektere dette. Jeg skal måle litt.

 

Gi meg et mål på anleggsflaten også, hvor stor du vil ha den ytterste diameteren.

Posted

husk å få laget skikkelig styring slik at felgen havner i senter, alt over 5mm spacer dybde vil gjøre det slik at det blir vanskelig å få felgen sentrert skikkelig uten ny styring.... :lol:

Posted

Dybden pleier å være 8-10mm dyp, høyde eller tykkelse alt etter hvordan du ser på det varierer i fra felg til felg da flere felger er bygget med "store" hull med mulighet for å sette inn alu eller plast "hylser" for å passe navet til type bil etc. :P

 

Derfor må Jens måle største diameter på felgen uten senter hylse for da får du nok gods til styring på spacer.... :lol:

Posted

Hvor mye koster det å få Tüv papirer på de du lager selv da?   :lol:

 

Vær også klar over at en spacer til bruk bak, vil være lettere å lage med styring til felgen, enn på bilen framme. Dette gjelder vel de fleste mb, untatt 4matic modeller.

Dette pga at MB har en unormalt lang hub stikkende ut fra festeflaten framme.

Dersom du ikke helt skjønner hva jeg prøver å si, sammenlign foran og bak med felgen av, så skjønner du fort hva jeg mener.

 

Det er også derfor du kan se relativt ofte MB på finn med ettermarkedsfelger som ikke har senterkopp på felgen framme

 

Ser den 57:

tn_IMAG0522.jpg

Hadde tenkt å lage disse i en "sterk" aluminium. Må kanskje opp på stål pga lite gods.

Posted

Dybden pleier å være 8-10mm dyp, høyde eller tykkelse alt etter hvordan du ser på det varierer i fra felg til felg da flere felger er bygget med "store" hull med mulighet for å sette inn alu eller plast "hylser" for å passe navet til type bil etc. :P

 

Derfor må Jens måle største diameter på felgen uten senter hylse for da får du nok gods til styring på spacer.... :lol:

Dybden er som du sier 8-10mm. Hadde egentlig bare tenkt å flytte senter ut(hadde egentlig ikke spekulert så voldsomt på dette i det hele tatt  :D ). Både felg og nav er offisielt 66,6 men når jeg måler navet er det 66,3. OD er ca 160mm

Posted

Hvor mye skal du space?

 

 

Er det på Røsty?

 

Ja egentlig. Det tok litt av her, har alltid tenkt at det var greit å ha noen spacere liggende. Dette her var egentlig ett innfall. Men ser for meg at jeg må space ut ca 10 mm på røsty. Tenkte at jeg skulle ha en maskineings tegning klar, så kunne jeg bare maskinere etter behov. Men det har dukket opp noe plukk på bilen jeg heller må prioritere. (Se biltråden)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...