Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min far skulle bruke bilen min til jobb idag og opplevde at det "skvulpa" når han bremsa så han pella ut mattene framme og der var det vått, tok av deler av gulvtrekket og der hadde isolasjonen tatt opp mange liter vatn! Fått tatt ut ein del og no står bilen varmt og tørker, men er det nokon spesielle plasser desse bilene har svakheter som fort fører til lekasje? Bilen står daglig ute, så det er ein fordel at eg ikkje får ein overraskelse med badebasseng titt og ofte!

Alle vinduer og dører var logisk nok heilt igjen og det er ikkje takluke som kan leke.

Badebassenget er ein 95 mod W202 :lol:

Håper nokon har gode tips!

Posted

Bilen har som sagt ikkje takluke, så eit problem mindre heldigvis!

Kor sitter desse dreneringspluggene til kanalane?

Fekk tips MB selger(gamle eigaren) at det kunne lekt ned sidevindua og inn i bilen, plukka av panelet på døra men der er det tett, så det er utelukka. Problemet er kun på høgre side, framme og bak. Tok ut passasjersete og baksete og løfta opp gulvteppet, all isolasjonen i teppet var proppa med vatn, men under gulvteppet låg det søppelposer som var teipa fast, under der igjen klissvåte aviser! Dørken var som ein nybil! Tydelig at tideligare eiger (MB mekaniker) har vært nedi der og klura før, han har vertfal teckylert oppigjen heile dørken. Låg lokalavis fra 7. desember 2009 der  :lol:

Har sugd ut det meste av vatn med vannsuger, men skal sette inn ein luftsuger sak i morgen så bilen blir 100% tørr igjen. Min far meiner kanskje det kan være med frontruta, heilt nederst med møte til panseret sitter det jo eit deksel med mye hull i for å drenere, men eg skal gjekke kanalane!

Er det fleire plasser det børr sjekkast?

Ein anna ting, SRS varsellampa har begynt å lyse no etter at bilen vart full i vatn, kan det være at vatnet har kødda med elektronikken? Det har vært eit problem med eit eller anna heile tida visst bilen har stått ubrukt i perioder, idag tidelig når min far kjørte bilen til jobb (bilen har stått ute i 1-2 uker ubrukt) da begynte SRS lampa og ABS lampa å lyse, no har ABS lampa slukka etter bilen har fått ut det meste varnet, tideligare når bilen har stått (men har ikkje merka fukt) begynte vindusviskeren å kødde, men når bilen vart brukt kvar dag i 1 uke begynte viskeren å jobbe som normalt igjen, samme med kjøleapperatet, tydelig det er noe teknisk som ikkje er med meg når bilen står iro, nokon anelse om dette?

Posted

Det er lurt å legge seg inne i bilen med lommelykt og la noen spyle med vann rundt vinduer og dører, eventuelt

legge vannslange på taket slik at vannet renner der hvor du mistenker lekkasje. Da ser du hvor det renner inn. Sjekk også

dreneringshull i dørene, gummiplugger i torpedoveggen, om det er strukket ledninger gjennom disse via et altfor stort

hull.

Posted

Hadde samme problem, hos meg var gummi proppen bak plastikken i framskjermen (framhjulet) på høyreside som var sprukken så gjennom der kom det litervis med vann i bilen. Sjekk det da ;)

Posted

Her.

Vannet som renner ned langs frontruta, ender opp under/bak sikringsboksen, i motorom her er det et dreneringshull

med en design som ligner kommunal planlegging. Vannet skall inn i kanalen og renne ned bak pluggen jeg har

merket av. Vannet skall renne ned langs girboksen.

Er bilen tectylert, er denne kanalen med 100% sikkerhet tett, MB mekanikere eller ikke. :)

Inne.jpg

Ein anna ting, SRS varsellampa har begynt å lyse no etter at bilen vart full i vatn, kan det være at vatnet har kødda med elektronikken?

Da har du mye vann som kommer ned rundt sikkringsboksen, der ligger det en liten el-boks nesten nesten nede ved demperarmen til panserer. (mener det var der)

Blir denne fuktig for du disco effekt i SRS. Koble fra denne og føn den litt.

Sjekk også at denne dreneringen er open. 1 og 2

Oversikt.jpg

På høyre side bak, akurat i buen til fotbrønnen,  ca20cm fra dørstokken og mot midten er det et plastklips som holder et deksel til bensinfiltret elns. Dette plastklipset kan sprekke og forsvinne med tiden, da er det åpent løp inn. Du må ut med baksetet og vippe fram gulvtrekket for og se denne.

Posted

Fant et bilde av nedløpet som leder inn i bilen

Trangt som F... og komme til

Nedlp.jpg

Mutteren du ser midt i bilde, er nederste feste av vindusviskeren. Så har du noe og sikte etter.

Posted

No har vi forhåpentligvis fått fiksa problemet, tok av dekselet langs frontruta og vindusviskaren, i eit hull under vindusviskeren tømte vi litt vatn nedi, kom ikkje noko vatn ut under bilen, vugga litt i bilen og det begynte å dryppe, fylte 1 lite pappbeger med vatn og det flaut over igjen, pressa nedi ein kompressorpistol og vatnet spruta oppigjen så det var der det var tett (har ikkje funnet noen andre plasser det var tett) tok inn ei bøybar tynn stang så langt det gjekk og fylte på med vatn, da kom begynte det å dryppe under bilen, kjørte på med lufttrykk igjen og da vart vatnet gromsete og rant fortare, pluss mye dritt på kompressorslangen, tok så vannslangen nedi hullet og på full guffe, då tok det virkelig av under bilen! kom heller ingenting inn i bilen, så forhåpentligvis har det tetta seg der og rent bort i sidene før det har gått ned gjennom dreneringa og komt inn med døra.

MEN Robert: Du snakka om den SRS elboksen, eg fant ingenting, har du bilde av boksen du tenker på eller ei betre forklaring?

Tusen takk for hjelpa så langt! :)