Jens Honoré Posted December 25, 2011 Posted December 25, 2011 Som noen kansje vet så er gamle ørn pensjonist. Han har god tid, derfor kunne han lage denne: ...en tilhenger kontakt tester. Den funker helt perfekt og var veldig grei å bruke. Synes forøvrig kassen dette ble bygget på, passet godt til generasjonen som bygget den. :lol: Quote
CHARLIE Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Imponerende!! Både ide'en og at han faktisk satte igang og laget denne fysisk Quote
Arnt Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Kjekk sak. På Mercedes-Benz i Lyngdal hadde vi en med så lang kabel at man fikk den med inn i bilen. Vet ikke produsenten, men den hadde små dioder i en rundt kontakt. Quote
bska Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 ha ha, megabra og kul dingseboms laget etter "man bruker det man har" prinsippet. Quote
Gujoni Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Genialt! Sånne er å få kjøpt til verksteder, men mye morsommere å lage en selv. Quote
Stian Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Siden han er pensjonist så er det vel med sånt gammelt 7 polt støpsel? Quote
Sven Håkon Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Jeg har ennå ikke vært borti en tilhenger med "ny" kontakt, så sånn sett er den vel midt i blinken.. Quote
Arne Henriksen Posted December 26, 2011 Posted December 26, 2011 Jeg har ennå ikke vært borti en tilhenger med "ny" kontakt, så sånn sett er den vel midt i blinken.. Leiehengere og den typen ting har vel ennå stort sett 7-pins kontakt, mens campingvogner derimot har nok jevnt over 13-pins som standard, det er jo bl.a. støtte for ryggelys da. Ellers enig i at dette var en kul sak, man burde nok lage seg noe sånt... Jeg har faktisk tidligere tenkt på å lage meg en motsatt tester, som jeg kunne koble på vogna og deretter sende strøm til de respektive kursene og sjekke at det lyste på rett plass. Har et lite 12V-batteri som burde være perfekt til sånt. Den After Eight-boksen var jo stor nok til å kunne huse begge løsningene... Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 denne boxen var jo helt genial..hehe.. mvh Geir Quote
Alexander Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Selv om det er kulere med en hjemmelaget dings, er dette et alternativ: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Testinstrument-for-tilhengerkontakt-12-V-15296/ Quote
FrodeS Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Jeg har ennå ikke vært borti en tilhenger med "ny" kontakt, så sånn sett er den vel midt i blinken.. Relativt ny tysse som en kompis har er levert med 13-pol. 13-pol er absolutt ikke noe nytt. Min 1992-modell er levert med det originalt. Quote
Lorns Stavrum Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Har laget en selv for mange år siden, kabinettboks fra Clas Olson vanlige runde kontroll-lys pærer, litt jobb å vips så var den færdi, brukte 5 meter 7 leder, så jeg kan ta den med frem til førerdøra Quote
Recommended Posts