Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som noen kansje vet så er gamle ørn pensjonist. Han har god tid, derfor kunne han lage denne:

tn_IMAG0514_1.jpg

tn_IMAG0515.jpg

tn_IMAG0513.jpg

...en tilhenger kontakt tester.

Den funker helt perfekt og var veldig grei å bruke.

Synes forøvrig kassen dette ble bygget på, passet godt til generasjonen som bygget den. :lol: :lol:

Posted

Kjekk sak. På Mercedes-Benz i Lyngdal hadde vi en med så lang kabel at man fikk den med inn i bilen. Vet ikke produsenten, men den hadde små dioder i en rundt kontakt.

Posted

Jeg har ennå ikke vært borti en tilhenger med "ny" kontakt, så sånn sett er den vel midt i blinken..

Leiehengere og den typen ting har vel ennå stort sett 7-pins kontakt, mens campingvogner derimot har nok jevnt over 13-pins som standard, det er jo bl.a. støtte for ryggelys da.

Ellers enig i at dette var en kul sak, man burde nok lage seg noe sånt... :?

Jeg har faktisk tidligere tenkt på å lage meg en motsatt tester, som jeg kunne koble på vogna og deretter sende strøm til de respektive kursene og sjekke at det lyste på rett plass.

Har et lite 12V-batteri som burde være perfekt til sånt.

Den After Eight-boksen var jo stor nok til å kunne huse begge løsningene...

Posted

Jeg har ennå ikke vært borti en tilhenger med "ny" kontakt, så sånn sett er den vel midt i blinken..

Relativt ny tysse som en kompis har er levert med 13-pol.

13-pol er absolutt ikke noe nytt. Min 1992-modell er levert med det originalt.

Posted

Har laget en selv for mange år siden, kabinettboks fra Clas Olson vanlige runde kontroll-lys pærer, litt jobb å vips så var den færdi, brukte 5 meter 7 leder, så jeg kan ta den med frem til førerdøra  :)