Jump to content

Juletre - ekte eller plast??  

58 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted

Da ble det plast juletre hos oss iår :lol:

P1030657.jpg?t=1324721038

Vi har lenge irritert oss over dryssende juletre, sevje og greiner som ser trøtte og halvisne ut etter en uke. Dyre har trærne også blitt. (Ifjor brukte vi 1.200,- på ekte tre i stua og et lite tre på rommet til eldste jenta. Jentungen fikk også juletre i plast nå.) Tenkte tiden var inne for å prøve noe nytt. Rekner med at mange har sterke meninger her? :lol:

Oppfordrer alle til å legge inn bilder av juletreet sitt i denne tråden :D

Posted

Går kun i ekte her ja:P Men det er kansje for at fattern driver med juletre salg så:P

Enig i at de er blitt litt vel dyre nå ja. Hørte de tok 900kr for edelgran en plass her i trondheim. :shock:

900kr!! det er jo ran,nei da hadde jeg heller gjort meg til tjuv gitt :D

Posted

Svigerfar står for juletrefangsten, og leverer det på døra.

Aldri skjønt meg på trær som drysser. Våre har aldri gjort det i noen særlig grad.

Plast er helt uaktuelt. Spiller ingen rolle hvor naturtro det måtte være.

Det ser ut som 200,- er normal pris rundt her.

Posted

Går kun i ekte her ja:P Men det er kansje for at fattern driver med juletre salg så:P

Enig i at de er blitt litt vel dyre nå ja. Hørte de tok 900kr for edelgran en plass her i trondheim. :shock:

900kr!! det er jo ran,nei da hadde jeg heller gjort meg til tjuv gitt :D

Hørte de tok 700kr for vanlig gran også :lol:

Vi tok 250kr for gran og 500kr for edelgran. Noe mere synes jeg blir for mye.

Posted

Ekte Juletre her og ja, tradisjon her i huset å ta med ungene til Bogsdalen hvor det iflg eier er 35 000 trær med stort og smått.

For de som bor innen rekkevidde så er Bogsdalen mellom Brusand og Ogna ca 5 mil sør for Stavanger.

Ungene velger selv ut hvilket tre de vil ha og så sager vi litt hver...

350,- for edelgran og det inkluderer en mandarin eller pepperkaker til ungene.

Plastikktre kan kanskje vurderes når ungene ikke lenger synes det er kjekt å ordne tre selv.

Juletre2011001.jpg   

Posted

Stammen på treet ditt er altfor rett til å være ekte tre.  :lol:

Posted

Stammen på treet ditt er altfor rett til å være ekte tre.  :lol:

He-He er nok bare et resultat av en lang rusletur blant trær, mangt et tre ble vurdert før valget (og treet) falt. :D

Posted

Begge deler her pga et kompromiss med kona.

Annethvert år er det ekte og neste år plast... i år er det altså ekte.

Jeg hater det jæ... styret med ekte trær som krever mye mer tid og penger.

Først et hekkan og finne "det rette", så en million barnåler i bilen som jeg sliter med å få støvsugd opp til langt ut på sommeren (OK liker å overdrive litt), så er det å akklimatisere, sage til og tilpasse foten, og når man skal ha det ut er det igjen barnåler over det hele. OK, det er jo fint når det først er der ferdig pynta i stua men mye enklere med plast likevel. Plast er jo knallgreit logistikkmessig, ser perfekt ut og tar ikke stor plass på loftet. Lukten av et ekte kjenner ikke jeg noe til med mindre jeg stikker trynet helt oppi så det er oppskrytt  :lol:

I år lånte jeg bil fra jobben til å frakte treet hjem forresten.... ja for å spare 212'n  8)

Alt blir bedre neste år  :lol:

Posted

De siste årene har det ikke vært juletre her, siden jeg bruker feire jul hos mine foreldre eller søsken. Men etter gaven fra søster så burde jeg kanskje gjøre noe mer med det?

Forøvrig så har jeg bare hatt ekte juletre tidligere.

IMG_3654.jpg

Posted

Ekte natur i stua her hos oss. Ikke bryr jeg meg om å ha treet inn før lillejulaften. Her skal ikke jula komme for tidlig. Det har stått ei uke i kjelleren etter å ha blitt hugget på Voll. Kosetur med ungene og kona, gløgg, hesteridning og pølsegrilling i tillegg til ei 2m edelgran, ferdig tilpasset til foten kan jeg unne meg før jul. Alt til 450 kroner.

Legger det i hengeren og hjem med det. Ikke en dråpe vann, verken før eller etter pynting. Når det har gjort nytten for seg i stua er det ut terrassedøra som er tofløyet. Nå skal det sies at vi ikke har noen form for tepper på gulvet, kun hard eikeplank og skifer. Og etter ei juletid er det alltid godt og få fram STØVSUGEREN til å få vekk diverse på gulvet, og vips så var barnålene også borte. Jeg for min del har mer problemer med glitterrankene som drysser.

Plasttre er for folk med allergi, og busselskere!