Guest syklitengutt Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Hei. har en 99mod 200 cdi. Den har hele tiden brukt rundt 0.6 mila.Nå i det siste har den brukt over en mil, uansett hvor pent jeg kjører.det lyser i glødepluggen min, men alle glødepluggen er i orden ved test påverksted. Noen ideer?Så noe om co2 nivå og greier nederst her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EMO Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Har du sjekket om en eller flere av dysene lekker? Kan være grunnen til økt forbruk.Hvis gløde lampenlyser etter oppstart er det som regel en eller flere plugger som er defekte,men det kan også være glødereleet ditt som har tatt kvelden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest runet Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Tett luftfilter?Bremser som henger på ?Soter den mer enn før? (svart eksos ved pådrag?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alla-ra Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Har lest litt om dette på og kommer med følgende tips:Drivstoff lekkasjeLuftfilter/innsugning (innsnevringDrivstofftrykkfølerInnsprøytningsdyserFøler for turboladerens ladetrykkManifoil trykkfølerEksosanleggMotorstyringsmodulMotorens mekaniske tilstand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syklitengutt Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 takker for svar.Finner ingen tegn til lekasje.Tenker jeg skal ta den med på verksted å sjekke glødereelet,og luftfilteret bytter jeg selv.Motoren er i god stand den (gått litt langt men ingen feil, manglereller rare lyder eller snodige forandringer) som sagt, takker for svar. skal prøve meg fram litt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mercedes_Avantgarde Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 OT: hvor langt har denne gått da? Er det noe kjent om diesel pumpa ryker på disse ved en bestemt km stand? har maken bil selv min går på 0.57 blandet nå som det er kaldt tilogmed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts