H-P Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Hei, tenkte å slenge inn slangevarmer på W210 etter å ha knekt Webasto nummer 2.... Har for mye småkjøring og lei webasto som streiker pga sot, og dårlige btterier.... Hehe Har kjøpt meg en slangevarmer for å teste ut denne, men hvilke slange skal jeg montete på tro.... Noen som vet flow retning, eller har montert selv og kan slenge inn et bilde? Anybody? Quote
Arne Henriksen Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Jeg planlegger å montere en sånn på den slangen som kommer her forbi dynamoen på min, det er vel neppe likt hos deg kanskje? Den kommer vel fra Webasto'n, så jeg tenkte det var en grei plassering.... Quote
H-P Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Ekke helt lik nei, men prinsippet burde bli likt, min er en 270cdi, og det er noe trangt der nede rundt turboen.... Var litt usikker på hvilke vei som det er flow på de to slangene som kommer ut fra Webastoen. Skal jeg ha flow i retning på den som går inn foran motoren, eller den som peker bakover mot baksiden av motoren. Ville selv ha tippet flow mot front an motoren, men veit jo ikke..... Skal poste plassering og suksess/fail når det er montert, mulig på juleaften om ikke kona blir rar..... LOL Quote
Gujoni Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Beste plassering for slangevarmer er vel på nedre radiatorslange hvis den er uten pumpe. Med pumpe bør man ta hensyn til termostaten slik at ikke vannet står og stanger mot denne. Quote
Arne Henriksen Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Nedre radiatorslange er nok litt svær for å putte inn en slangevarmer som den jeg tenker på i hvert fall, men retur fra Webasto/elektrisk sirkulasjonspumpe bør jo være trygg, den skal jo sirkulere kjølevæsken greit allerede. Quote
Guest pissilj Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 har montert en på nedre radiatorslange på min 220cdi og det fungerer perfekt.er montert der slangen er mest lodrett. Quote
ØHN Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 Slangevarmer på nedre slange på min S210 E280 også. Montert av Mercedes-Jensen. Funker fint den. Quote
Recommended Posts