Jump to content

W211 Facelift

Guest E320 CDI

Recommended Posts

Jeg så en notis et sted at det ville bli vist en faceliftet 211 på Geneve-utstillingen til våren. Det er vel den vanlige "midtlivsoppgraderingen" som vi har sett på tidligere modeller. Små detaljer både ut- og innvendig. Men sannsynligvis ikke like omfattende som den vi så på 210 i 1999/2000.

Sakset fra www.jesmb.de:

Am 10. Juni 2006 startet die Auslieferung des E-Klasse Facelift (W211). Das Facelift wird kleine optische Änderungen beinhalten wie z.B. runde Nebelscheinwerfer mit Chromringen, neue Front- & Heckschürzen (Classic und Elegance erhalten die bisherigen Avantgarde-Schürzen, Avantgarde erhälte neue Schürzen). Analog zur CLK MOPF entfällt auch bei der E-Klasse der mittlere rote Steg in den Rückleuchten. Desweiteren wird die SBC Bremse durch eine konvetionelle Bremse mit ähnlichen Komfort-Features ersetzt. Daneben soll es Sensoren geben, die die Scheinwerfer passend zur jeweiligen Straßenart (Autobahn, Stadverkehr) einstellen. Presafe wird zum Serienumfang der E-Klasse MOPF gehören. Der E 55 AMG soll durch den 515 PS starken E 63 AMG V8 Sauger ersetzt werden. Der E 220 CDI soll dann 170 PS leisten und der E 350 wird gegen Ende 2006 auf Benzindirekteinspritzung und 292 PS umgestellt werden.

Der E 200 K wird auf 184 PS, der E 200 CDI auf 136 PS angehoben, sowie der neue M273 E 55 in den 388 PS starken E 500 eingebaut.

Guest kodvaag
Dette var spennende:

Der E 55 AMG soll durch den 515 PS starken E 63 AMG V8 Sauger ersetzt werden.

Ahhh' date=' superschnell. :lol:[/quote']

Det var på tide. W211 i E 55 AMG utførelse er litt for treg etter min smak. :shock:

Dette var spennende:

Det var på tide. W211 i E 55 AMG utførelse er litt for treg etter min smak. :shock:

Ja, men så er du vel litt bortskjemt og da? :lol: :lol:

Guest kodvaag
Dette var spennende:

Ja, men så er du vel litt bortskjemt og da? :lol: :lol:

Tviler på at jeg hadde rukket jobben i en slik bil. (Av andre årsaker, sukk *drømme*)

...og nå som jeg har fått en bil med VIRKELIG stor motor så vet jeg hva drag er! :D

Guest Johan Stub
Tviler på at jeg hadde rukket jobben i en slik bil. (Av andre årsaker' date=' sukk *drømme*)[/quote']

Jeg hadde ikke rukket jobben om jeg hadde en slik bil. Sannsynligvis hadde jeg heller ikke hatt en jobb...

Ahh - for et liv det hadde vært.

Guest kodvaag
Tviler på at jeg hadde rukket jobben i en slik bil. (Av andre årsaker' date=' sukk *drømme*)[/quote']

Jeg hadde ikke rukket jobben om jeg hadde en slik bil. Sannsynligvis hadde jeg heller ikke hatt en jobb...

Et Bærumsliv? :D

Guest Johan Stub

Et Bærumsliv? :D

Vel - noen må leve det også vet du... :wink:

• 3 weeks later...
Guest E320 CDI

Nytt bilde!!! Stadig på jakt etter mer info... Ser ut som nye speil, grill, fanger og lykter....

36046_Weihnachtswoche_2005_064.jpg

Sorry for det store bilde, men det viser iallefall flere detaljer :lol: Kan det se ut som radiatoren er tildekket?? Problemer med å få motoren varm nok i vinterkulda kanskje?? :lol: :lol:

• 1 month later...

Forrige tirsdag møtte vi en karavane med tyskregga MB's rett sør for Fauske, de var på vei nordover E6 i godt driv.

En S203, en ny ML, en R-klasse og en C/E-klasse størrelse bil, kamuflert som denne med sort BH, syntes den hadde litt S-klassepreg men det gikk så fort (turbodieselen i godt driv for å rekke hjem fra Vesterålen på en dag), og tyskerne i god fart andre veien.

Hadde det ikke vært for at vi var 6 i bilen og hadde enda 70 mil på sørpeføre å kjøre skulle jeg hevet meg etter dem og tatt bilde.... :?