Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Får vel starte en tråd her jeg også. :)

 

Er eier av en W202 C280.

 

271014_2217514477407_1233969644_2697383_4800924_n.jpg

 

24209_1400467291738_1233969644_1182436_8133295_n.jpg

 

Etter nypolering i høst.

295934_10150308258330906_624435905_8366956_287709341_n.jpg

 

Små shabby motorrom.

IMAG0320.jpg

 

Planer for vinteren:

Basert på samme blokk, topp osv.

Ny veiv ifra 300diesel om603 (3.2l)

Oppborring

Planing

Overhaling og porting av topp

Smidde stempler og råder

100% balansert bunndel

ny girkasse, tremec

ny diff

div understell, bremser og foringer.

 

Sikte for 2012: 500-550hk og 700-800nm.

Bilen skal også fortsatt være like behagelig og kjørbar sånn at selv besten fortsatt kan kjøre bilen.

 

 

Nåværende oppsett:

 

Garrett GT3582R T4 1.06ar

Electromotive GT

Rustfritt grenrør t4 pulsesplit

50mm ekstern wastegate

Siemens Deka 600ccm

Bensintrykksreg.

Neddreide stempler

Orginal mekonomen toppakning

12.9 umbraco toppbolter

Spec Stage 3+ clutch

300E enkelmasse sv.hjul.

190e 16v getrag kasse

300e lsd diff

C280 Sport akslinger

C280 bakre mellomaksel

300ce fremre mellomaksel

+++

 

Var å bremsa bilen hos EBB i stavanger i slutten av oktober.

Dette var på 1 bar og hjemmemappa på vei.

 

370hk og 515nm på hjula ved 1bar.

Tidlig spoolup, godt register og tidlig dreiemoment.

450nm på 3500 rpm. :D

 

312564_2596207384493_1233969644_3119503_1026487122_n.jpg

 

IMAG0379.jpg

 

IMAG0377.jpg

 

 

Bilen ble kjøpt i februar 2010, av en dame i oppland, Gjøvik.

 

Bilen var ellers veldig orginal når jeg overtok den, bortsett fra gamle hr fjøer og bilstein dempere.

Så helt ok ut, men hadde egentlig ikke så stor smak for c klasse.

Men har tatt seg opp etterhvert som jeg har gjort egne mods med bilen. :)

 

I Gjøvik har bilen gått siden den ble importert i 2002, så bilen er i særdeles strøken stand rustmessig

Og understells messig. Har ikke gått på salta veier før jeg har hatt den.

 

Ble kjøpt ganske billig. Bilen har en god del utstyr.

Bl.a el just. seter begge sider, 4x el vinduer osv. 2+2 sports intr.

 

Gikk ikke mange månedene før jeg handla meg en krasja C280 Sport med manuel gir og c36amg opptikk.

Så sommeren 2010 ble det girskifte til manuel.

 

Brukte bilen hele året, og hele vinteren uten noe trøbbel.

 

Høsten 2010 bestemte jeg meg for å bygge motor til bilen.

Spesielt siden jeg hadde en god motor ifra delebilen.

 

November handla jeg meg datasprut, Electromotive tec GT.

Må takke Flenstad Tekniske for gode priser og mye hjelp!

 

Månedene gikk mens jeg sparte penger.

Hadde også litt kontakt med turbobanditen i sverige.

 

I mars måned 2011 satte jeg i gang med å ta ut motor,

sette nedi motoren fra delebilen som jeg hadde brukt vinteren på å overhale,

samt dreie ned stempler for lavere komp osv.

 

SAM_2492.jpg

 

SAM_2482.jpg

 

SAM_2467.jpg

 

SAM_2490.jpg

Motoren gikk fint nedi, sammen med ei 300e kasse med 300e enkelmasse svinghjul og Spec stage3+ clutch.

 

Hadde fått turbo, lekkert grenrør osv av turbobanditen.

 

Hadde også begynt på å bytte fjører å dempere, ut med hr fjører og bilstein dempere,

inn med Ksport høyde og hardhetsjusterbart senkesett.

 

Ledningsnettet var klart, og det gjensto masse småting, kose arbeid.

Bygge eksos, 3" rustfritt hele veien, med magnaflow lyddemper.

 

Lyden er helt pervers og minner veldig mye om Supra 2jz! :D

 

Trenger egentlig ikke å skrive så mye mer.

Tidlig i mai var bilen ute på veien, første prøvetur og mapping påbegynt.

 

IMAG0214.jpg

 

 

 

IMAG0066.jpg

 

IMAG0093.jpg

 

IMAG0094.jpg

 

IMAG0095.jpg

 

IMAG0100-1.jpg

 

IMAG0102.jpg

 

IMAG0108-1.jpg

 

IMAG0124.jpg

 

IMAG0129.jpg

 

IMAG0130.jpg

 

IMAG0139.jpg

 

IMAG0156.jpg

 

IMAG0178.jpg

 

IMAG0184-1.jpg

 

IMAG0204-1.jpg

 

 

Havari på gang her.

Småbiter ifra intercooler, klemt fast i stempel mellom topp. :lol:

 

På vei hjem fra lang tur til rudskogen 2011.

 

IMAG0266.jpg

 

 

Utvalg i mellomakslinger. C280 automat, C280 manuel og 300ce automat :D

IMAG0329.jpg

 

Polering på gang.

IMAG0343.jpg

 

Testing av lsd.

IMAG0367.jpg

 

Andre felger, kult?

IMAG0386.jpg

 

Dieselmotoren som jeg har veiva fra.

IMAG0429.jpg

 

Vinterkjøring  :)

IMAG0448.jpg

 

 

Kommer jevnlige oppdateringer. :D

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hehe godt og høre. :D

 

Kvaliteten på grenrøret er veldig bra!

Kraftig og solid, gode sveiser, grei tykkelse på rør.

Godt design osv.

 

Har kjørt siden mai nå med 15kg turbo oppå,

uten noen form for turbodemping/oppheng,

i tillegg så har jeg ikke hatt noen gode fester til eksosanlegget,

så mer eller mindre halve eksosanlegget har hengt på turboen.

 

Ikke en antydning til deformasjon eller sprekker.

Og passformen er også veldig god.

Posted

Steikje Rått det der ;) Du må legge ut noe videoer og...

 

Har forsåvidt planer om noe av det samme oppsettet på min 320. Men har du orginal innmat i motoren nå med såpass mye hester?

 

og er det mye arbeid og bytte fra automat kasse til manuel? har ei 5 trinns automat på min som eg heller kunnet tenkt meg og byttet i ein 5 trinns manuel istedenfor..

Posted

Steikje Rått det der ;) Du må legge ut noe videoer og...

 

Har forsåvidt planer om noe av det samme oppsettet på min 320. Men har du orginal innmat i motoren nå med såpass mye hester?

 

og er det mye arbeid og bytte fra automat kasse til manuel? har ei 5 trinns automat på min som eg heller kunnet tenkt meg og byttet i ein 5 trinns manuel istedenfor..

Er fare for at det blir noe filming i romjula med nye go pro hd kameraet. :D

 

Ja, jeg bruker orginal innmat, men har dreid litt av stemplene for lavere kompresjon. :)

Orginal innmaten tåler fortsatt enda mer enn det jeg har i min nå.

 

Å bygge om til manuel er ingen problem. Du trenger ei girkasse, avhengig av hvilket svinghjul du får tak i.

Det jeg bruker er et enkelmasse svinghjul ifra 300e og getrag girkasse ifra 190e 2.3 16v.

 

Du er nødt å bruke et svinghjul ifra 6syl motor hvis du skal ha mulighet for å bruke orginal motorstyring grunnet tenningsignal.

Men alt av kasser passer på, men klart det greieste er å finne en lik bil som du har med manuel, og ta alt ifra den.

Grunnet mellomaksel, spakestel osv. Ellers så er jo jobben kurrant. :D

Posted

Er bare å følge med folkens! Kjekt at bil og prosjekt falt i smak! :D

 

Her er forøvrig et lite filmklipp. Er ikke jeg som kjører,

men en kompis som kjører bilen for første gang, som ellers er vant med golf 1.6. :lol:

 

Satser på å få en dag med filming i romjula, gleder meg allerede! :D

 

MWkMjZUay5U#

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...