Seldal Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Har da anskaffet meg en sommerbil, som dere kan følge med på denne siden her! Kommer mer info og bilder her ettervert. Bilde fra da jeg fikk den hjem. Ingen som har euro lykter og bakfanger liggende? Quote
Arnt Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Artig klassiker! Og riktig år etter min mening når man først velger en fra statene. For denne her er vel faktisk så gammel at den ikke har de stygge US-fangerne originalt? Det kom vel i sent 73? Quote
Seldal Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Artig klassiker! Og riktig år etter min mening når man først velger en fra statene. For denne her er vel faktisk så gammel at den ikke har de stygge US-fangerne originalt? Det kom vel i sent 73? Det stemmer etter det jeg har forstått at de ekle fangerene kom i 73. Denne bilen ble levert med de stygge "flydebryggene", men har blitt byttet av forrige eier. Han sa dette var en "gray marked" bil, uten at jeg vet va det innebærer. Kansje noen her som vet mer om dette? Kjøpte denne av en kolega av meg som har hatt denne i 7 år. Han har begynt på oppussing og fått bilen lakkert i grønn, tidliger brun ser det på hardtopen, og lakkert litt detaljer innvendig i samme farge som setene. Planen min er å fjerne alt rust og muligens lakkere på ny, da lakkeringsjobben som er gjort er ikke helt topp. Skal prøve å holde den så orginal som mulig og bruke litt tid på dette. Interiøret har jeg planer om å bare beholde frem til videre, er ikke i helt topp stand, men rust er det som jeg prioriterer. Er ganske uerfaren med disse modellene og hva som passer over fra andre biler og hvor jeg får tak i deler, noen som har noen tips? Deler jeg trenger nå er fanger bak, den mangler(!), og en ny fin grill hadde ikke vert feil! Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Gratulerer det blir vel mye fine turer eterhvert vil jeg tro.. mvh Geir Quote
Tor Inge Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Gray market har vel noko mee at det ikkje er importert av merkeforhandler eller noko slik. Men et skal ikkje sei det heilt sikkert Quote
Seldal Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Gratulerer det blir vel mye fine turer eterhvert vil jeg tro.. mvh Geir Ja, få den i god stand og skilt, så skal dette bli en fin søndagsbil! Quote
Seldal Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Gray market har vel noko mee at det ikkje er importert av merkeforhandler eller noko slik. Men et skal ikkje sei det heilt sikkert Ja, det kan godt være! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Kult! 107 er ikke akkuratt overrepresentert på disse sidene, så den er hjertlig velkommen! Skal bli moro å se mer til denne! Quote
Seldal Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 Kult! 107 er ikke akkuratt overrepresentert på disse sidene, så den er hjertlig velkommen! Skal bli moro å se mer til denne! Skal oppdatere så mye som mulig! Tror ikke det skjer så mye før over nyttår, litt mye annet å henge fingrene i:) Quote
Seldal Posted December 28, 2011 Author Posted December 28, 2011 Da har jeg fått bilder fra forrige eier! Bilder fra når han kjøpte bilen i 2003. Bilder etter lakkering. Hvilke farger var levert til denne bilen? Og hvilke er finest? Kom med meninger! Sansynligvis blir det omlakkering, da arbeidet som er gjort er ikke bra:/ Quote
Arne Henriksen Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Grattis med fin sommerbil. Gray market er privatimport/importert til USA utenom forhandlernettverket. Quote
Seldal Posted December 28, 2011 Author Posted December 28, 2011 Grattis med fin sommerbil. Gray market er privatimport/importert til USA utenom forhandlernettverket. Takk for det, skal bli bra å få den på veien! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Den første fargekombinasjonen interiørmessig var vel heller ikke helt orginalt? Det er jo beige skinnstoler, mens det er coniakk dashbord. Synes begge fargene på selve bilen kledde den like bra. Tipper jeg ville valgt den røde om jeg skulle lakkert den selv Stemmer det! Stolene var lakkert på første bilde! Liker veldig godt rødfargen som er orginal fargen, står mellom den svart og mørk grå men Vett ikke hvordan det blir med den interiørfargen! Får kikke litt på bilder å se hva jeg synes ser finest ut:) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 29, 2011 Posted December 29, 2011 Ble litt krøll med sitatet her ser jeg Du trykker på rediger i stede for sitat. Google deg litt etter 107, da vil du se at den interiørfargen din vil kle dem aller fleste fargene du har på seve bilen Den er ganske så nøytral den fargen der Quote
Seldal Posted December 29, 2011 Author Posted December 29, 2011 Ble litt krøll med sitatet her ser jeg Du trykker på rediger i stede for sitat. Google deg litt etter 107, da vil du se at den interiørfargen din vil kle dem aller fleste fargene du har på seve bilen Den er ganske så nøytral den fargen der Ja jeg så det, skriver fra iPhone, så er ikke alltid like lett:D Quote
Arne Henriksen Posted December 29, 2011 Posted December 29, 2011 ..Ja jeg så det, skriver fra iPhone, så er ikke alltid like lettMen det er jo en bug i forumet da? - samme om du bruker ifonen eller pc skal du ikke kunne redigere andres innlegg, medmindre du er administrator på forumet. Quote
Recommended Posts