Jonassen Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Lurer litt i denne poleringsmaskinen fra Bilxtra, Einhell BPPS 1100E. Er det noen her som har denne maskinen, evt. noen erfaringer og komme med? Er det bare noe billig ræl, eller går det an å bruke? Anyone? Har holdt på med polering og klargjøring av biler i noen år, og er vant med noe dyrere maskineri (Makita 9227CB), men lurer på om denne er brukendes. Link til maskinen: http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/polermaskin/slipe-og-polermaskin-bpps-1100-e/ Quote
ØHN Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Jeg bruker 9227CB selv, men flere som driver med dette i oppstarten, lever greit med denne maskinen. Jeg har bare prøvd Einhell sin et par minutter, og den gir seg noe ved press. Man må kompensere litt med turtallsknappen når man grovkorrigerer. Spre polishen godt og hold jevnt press når du øker turtallet så du ikke "sprøytelakkerer" paneler rundt Greit kjøp til 1/5 av prisen på en Makita. Quote
Rudi Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 til prisen der er dette en helt knall maskin... Quote
Jonassen Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Takker for tilbakemeldinger, tror nok at denne ender på ønskelisten til jul Quote
Jonassen Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Og enda ett spørsmål: Hvordan blir det med bytting av bakplate/puter på denne. Vil det bli problematisk å få byttet plate, evt. kjøpt skikkelige puter? Quote
Rudi Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Jeg har slik maskin som maskin nummer to. Bruker 3M bakplate og samme puter som på flexen. Er ikke noe problem Rimelig og GOD bakplate finner du på carnaubawaxshop.co.uk , har en del rimelige og gode puter der og Quote
E_S Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Jeg hadde en Makita 9227CB som rett og slett gikk i luften etter ti år med hobbybruk. Røyken slapp ut, det luktet svidd, sikringen i huset gikk og det var helt over og ut.. Litt merkelig at den skulle svikte så tidlig, det var ikke voldsom bruk på den, så det var slett ikke imponerende.. Quote
Recommended Posts