Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja vet det høres sikkert helt ut på vidde ut men prøver likevel 8).

Er det mulig å sette inn et orginalt soltak på en bil uten soltak fra før??

Har ikke det på min så det hadde vært godt å hatt det når solen titter frem en gang i blandt på jæren  :D

Posted

Ingen problem. Er bare å finne et komplett tak med takluke, så er det bare å bytte tak.

Ja det er vel det som er det "letteste" kansje selv om det hadde blitt litt av en jobb  :shock: 8).

Posted

kappe og sveise det i takstolper så er det da ikke all verden til jobb for en som er litt dreven med sveising egentlig. Seff enklest med manuell takluke men er vel elektrisk som frister mest sikkert...

Posted

Det var ikke uvanlig å bytte til tak med takluke både på W110/111 og /8 før i tiden. Det er viktig å lage skikkelig drenering i A- og C-stolpene. Det er selvfølgelig mer komplisert med elektrisk, men ingenting er umulig.

Posted

Det var ikke uvanlig å bytte til tak med takluke både på W110/111 og /8 før i tiden. Det er viktig å lage skikkelig drenering i A- og C-stolpene. Det er selvfølgelig mer komplisert med elektrisk, men ingenting er umulig.

Satt å tengte på det når jeg leste innlegget til trådstarter. Om han bygger om, bør man være

nøye med slike "små" detaljer som dette. Det er ofte rustproblemer i omerådet rundt gasspedalen

på 123-biler med soltak pga for dårlig vedlikehold av dreneringshull til soltaket.

Posted

Ja det må gjøres skikkelig visst jeg skal gjøre dette,sveist har jeg gjort i 14 år på jobb så det skal nok gå greit 8) men det blir nok ikke gjort før jeg har en mulighet til å begynne på en skikkelig renovering av bilen. Skulle bare høre om hvordan man gjør det og evt om noen som hadde gjort det :)

Posted

Ja det må gjøres skikkelig visst jeg skal gjøre dette,sveist har jeg gjort i 14 år på jobb så det skal nok gå greit 8) men det blir nok ikke gjort før jeg har en mulighet til å begynne på en skikkelig renovering av bilen. Skulle bare høre om hvordan man gjør det og evt om noen som hadde gjort det :)

Da er jo dette en lek for deg vil jeg tro  :) Håper du legger ut noe info og bilder hvisst du begynner  :)

Posted

Da er jo dette en lek for deg vil jeg tro  :) Håper du legger ut noe info og bilder hvisst du begynner  :)

8) He vel det var litt sørre ting jeg jobbet med da (les:plattformer) men jeg har jo jobbet litt med den jeg har nå også.Men ja visst det kommer til det punktet at jeg virkelig gjør det eller noe annet på bilen så SKAL bilder tas.

Det må jo dokumenteres :D