Erlend Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Ja vet det høres sikkert helt ut på vidde ut men prøver likevel . Er det mulig å sette inn et orginalt soltak på en bil uten soltak fra før?? Har ikke det på min så det hadde vært godt å hatt det når solen titter frem en gang i blandt på jæren Quote
CHARLIE Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Ingen problem. Er bare å finne et komplett tak med takluke, så er det bare å bytte tak. Quote
Erlend Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Ingen problem. Er bare å finne et komplett tak med takluke, så er det bare å bytte tak. Ja det er vel det som er det "letteste" kansje selv om det hadde blitt litt av en jobb . Quote
Rudi Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 kappe og sveise det i takstolper så er det da ikke all verden til jobb for en som er litt dreven med sveising egentlig. Seff enklest med manuell takluke men er vel elektrisk som frister mest sikkert... Quote
Harald Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Det var ikke uvanlig å bytte til tak med takluke både på W110/111 og /8 før i tiden. Det er viktig å lage skikkelig drenering i A- og C-stolpene. Det er selvfølgelig mer komplisert med elektrisk, men ingenting er umulig. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Det var ikke uvanlig å bytte til tak med takluke både på W110/111 og /8 før i tiden. Det er viktig å lage skikkelig drenering i A- og C-stolpene. Det er selvfølgelig mer komplisert med elektrisk, men ingenting er umulig. Satt å tengte på det når jeg leste innlegget til trådstarter. Om han bygger om, bør man være nøye med slike "små" detaljer som dette. Det er ofte rustproblemer i omerådet rundt gasspedalen på 123-biler med soltak pga for dårlig vedlikehold av dreneringshull til soltaket. Quote
Erlend Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Ja det må gjøres skikkelig visst jeg skal gjøre dette,sveist har jeg gjort i 14 år på jobb så det skal nok gå greit men det blir nok ikke gjort før jeg har en mulighet til å begynne på en skikkelig renovering av bilen. Skulle bare høre om hvordan man gjør det og evt om noen som hadde gjort det Quote
Guest MercedesW124 Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Noen som har erfaring med dette på S124? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Ja det må gjøres skikkelig visst jeg skal gjøre dette,sveist har jeg gjort i 14 år på jobb så det skal nok gå greit men det blir nok ikke gjort før jeg har en mulighet til å begynne på en skikkelig renovering av bilen. Skulle bare høre om hvordan man gjør det og evt om noen som hadde gjort det Da er jo dette en lek for deg vil jeg tro Håper du legger ut noe info og bilder hvisst du begynner Quote
Erlend Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Ja det må gjøres skikkelig visst jeg skal gjøre dette,sveist har jeg gjort i 14 år på jobb så det skal nok gå greit men det blir nok ikke gjort før jeg har en mulighet til å begynne på en skikkelig renovering av bilen. Skulle bare høre om hvordan man gjør det og evt om noen som hadde gjort det Da er jo dette en lek for deg vil jeg tro Håper du legger ut noe info og bilder hvisst du begynner He vel det var litt sørre ting jeg jobbet med da (les:plattformer) men jeg har jo jobbet litt med den jeg har nå også.Men ja visst det kommer til det punktet at jeg virkelig gjør det eller noe annet på bilen så SKAL bilder tas. Det må jo dokumenteres Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Når man først har av taktrekket å ser på alt sammen, skrur av takluke-kasetten, så er det ikke SÅ ille. Det der klarer du fint Quote
Recommended Posts