Guest 1042 Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Har anskaffet bil jeg skal bruke en liten stund mens gamle 124'en får seg en fortjent hvile og oppshining. Bilen som er skaffet er en xantia 98 modell. Forsåvidt ett helt greit kjøretøy uten altfor mye feil og mangler. Det er 3 ting som står igjen nå, ABS føler høyre foran, vifte som går litt nå og da, samt bytte av lyspærer i dashbord.. ABS føler er bestilt, vifte skal taes ut og repareres, og det siste høres jo ut som en enkel og grei affære for oss som er vant med Mercedes. men nei. Her må man bare smøre seg med tålmodighet og begynne å skru. Halve dashbord og ratt må av for å bytte noen lyspærer så man kan se hvor fort man kjører. Herlig Quote
FrodeS Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Har ikke du hatt Citroën tidligere? Hva var dette med å lære av egne feil? Quote
Guest 1042 Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Problemet er at man ikke får noe fungerende tysk teknikk i bruksklar stand til under 20000,- Skal ha denne greia i litt over halvt år, og deretter selges den (forhåpentligvis) uten stort tap. Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 kan holde dette. men det er jo franskman, og det er jo negativt i mekaniker samenheng. men alså. om du ikkje er så veldig nøyen på om at alt skal virke og slikt er det god bruks bil. Quote
Guest 1042 Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 kan holde dette. men det er jo franskman, og det er jo negativt i mekaniker samenheng. men alså. om du ikkje er så veldig nøyen på om at alt skal virke og slikt er det god bruks bil. Xantia går for å være temmelig grei mtp hvor den kommer fra. Lite problemer med rust. (noe er det på den, men mindre enn på C'en min for 3 måneder siden.. Nå er saken en annen - en liten stund) Bilen fikk vi for vrakpant, og jeg får en total påkost utenom på 3000 pluss omreg før den er godkjent. Så for 5000,- er det en grei "investering". Til sommern bør jeg kunne klare å få mer enn 10000 for den mener jeg. Så fremt ikke motor havarer før den tid da. Quote
Recommended Posts