Mr. Nygård Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Vinteren er i ferd med å sette seg i dalstroka innafor, og i den sammenheng lyser det trekantede lampesignalet ganske ofte. I overgangen mellom høgfjellet og flat-jæren er det ofte partier som er slapsete og leit å kjøre på. I dag kom meldingen om at ESP og ABS var ute av funksjon og det lyste ganske godt opp i displayet. (Gjelder min E280 S211). Hva kan dette skyldes? - er det noe som skal etterfylles av oljer eller lignende? Quote
E220 Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 hadde sånne meldinger jeg også, alt lyste, men da den kom på verksted kunne de ikke finne ut noe som var gale å slettet alle feilkoder å vupti så var bilen ok igjen. Litt for mye elektronik på disse biler idag. Quote
Gujoni Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Snøslaps kan lage mye krøll med både ABS og diverse som er avhengig av hjulfølerne. For ikke å glemme parktronicen. Når snøen/slapset smelter er alt ok. Quote
Torbjørn Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Snøslaps kan lage mye krøll med både ABS og diverse som er avhengig av hjulfølerne. For ikke å glemme parktronicen. Når snøen/slapset smelter er alt ok. ....ergo sikkerhetsutstyret fungerer ikke under vanskelige kjøreforhold, men som en drøm når det er bar asfalt og solskinn - vent til sommeren Thomas, da skal du se at det kommer på stell! (Fra ironi til fornuft, jeg har også ville misstenkt en skiten føler eller en abs krans full av dritt.) Quote
Mr. Nygård Posted December 15, 2011 Author Posted December 15, 2011 Snøslaps kan lage mye krøll med både ABS og diverse som er avhengig av hjulfølerne. For ikke å glemme parktronicen. Når snøen/slapset smelter er alt ok. Det er jo i snøvær og ugreie føreforhold ESP er greit å ha. Kom meg ned til flat-jæren med 8 grader og styrtregn, da var alt OK. Quote
Frode Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 sikkert en føler som har fått litt problemer pga av salt som har kommet inn og gitt litt jordfeil/overslag og ditto kaos i styringsboks..... dette forsvant vel når saltet var spylt vekk av alt vannet/regnet..... bare en teori.... Sjekk feilkoder og se om de kan finne ut hvilken sensor som roter..... Quote
Recommended Posts