Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har fått montert Defa slangevarmer på 4Matic'en i dag hos "Mercedes-Jensen". Kabel og opplegg til kupevarmer ville jeg ordne selv. De har lagt klar forgreining i motorrom, så jeg trenger "forgreiningssett" som Defa kaller det på siden sin, minus forgreiningspluggen.

http://wup.defa.com/no/wup_products_cables.html

Hvor lønner det seg å handle Defa tilbehør? Kikket på forhandlerlisten i MB-nytt nr4, men aner ikke hva slags merker de ulike forhandlerne fører. Har klubben rabattavtale med noen som selger slikt?

Posted

Ordene "billig" og "Defa" hører vel uansett ikke hjemme i samme setning?

Noen som vet hvor man går gjennom torpedoen på en S211 for å montere kupevifte?

På min så går ledningen under luftfilteret til kupéen. Der er det skåret hull i gummigjennomføringen. Mener å huske at når du først får den gjennom, så er det temmelig mye plass bak hanskerommet der du kan føre ledningen :)

Posted

BilXtra har Defa tilbehør, mener jeg.

... og bilxtra har vi avtale med. Ring Høistad på Lillehammer eller bilxtra på Råholt, og hør hva de har av pris.

Hvis du skal ha styring og batterilader, så kjøp for all den den boksen som har begge deler i samme. Der sitter det reléboks og 3A lader. Da jeg kjøpte til kona, var jeg ikke klar over at noe sånt fantes, og kjøpte reléboks og lader hver for seg.