Jump to content

Oljelampe som blinker ved lavt turtall/varm motor

Recommended Posts

Guest jannern7
Posted

I påvente av å finne ut av ABS/ASR problemet på godbilen har jeg tatt i bruk Golfen. Plutselig så har oljelampa begynt å lyse på den, men kun når den er varm og går på tomgang eller lavt turtall. Samtidig med dette er det også en "buzzer" som tar av inne i dashbordet....

Det er forøvrig nylig skiftet både olje og filter, samt at jeg også nylig har byttet oljetrykksføleren som sitter i toppen. Har ikke skiftet den som sitter ved oljefilteret.

Oljepumpa som sier takk for seg her eller??

Bilen har forresten gått 240' km og det er en 87 mod 1,8 90 hk.

Beklager å dra Golfer inn i forumet, men kompetansen er høy her så jeg tar sjansen siden jeg også er MB eier...

Guest Trond Roald
Posted
I påvente av å finne ut av ABS/ASR problemet på godbilen har jeg tatt i bruk Golfen. Plutselig så har oljelampa begynt å lyse på den' date=' men kun når den er varm og går på tomgang eller lavt turtall. Samtidig med dette er det også en "buzzer" som tar av inne i dashbordet....

Det er forøvrig nylig skiftet både olje og filter, samt at jeg også nylig har byttet oljetrykksføleren som sitter i toppen. Har ikke skiftet den som sitter ved oljefilteret.

Oljepumpa som sier takk for seg her eller??

Bilen har forresten gått 240' km og det er en 87 mod 1,8 90 hk.

Beklager å dra Golfer inn i forumet, men kompetansen er høy her så jeg tar sjansen siden jeg også er MB eier...[/quote']

svigers har samme på sin 1984 vw jetta.

når den går på tomgang med varm motor,

piper det og lampen blinker.

slik har den vært i flere å nu,så det er nok at

olje trykket ligger på grensen.

den har i hverfall oljetrykk så vi har gitt f...

Guest Trond Roald
Posted
Er dette en av de motorene som har to sensorer? En for høyt turtall og en for lavt?

det vet jeg ikke.

synes den bakker med normalt turtall.

er ikke mye elektrisk ellers på den bilen,men hvem vet!! :roll:

Guest jannern7
Posted

Olje og filter som satt på bilen var fra Biltema, nytt for ca 1 mnd siden.

Skiftet olje til Castrol for biler som har gått over 100 000 km. Det er en 15w-40 olje.

Vips så lyser ikke lampa mer..... enkel utvei!

:) :D

Guest Trond Roald
Posted
Olje og filter som satt på bilen var fra Biltema' date=' nytt for ca 1 mnd siden.

Skiftet olje til Castrol for biler som har gått over 100 000 km. Det er en 15w-40 olje.

Vips så lyser ikke lampa mer..... enkel utvei!

:) :D[/quote']

okey,svigers kjører på mobil 10-w40.

Guest jannern7
Posted

I går ble endelig gamlegolfen solgt så nå er det ikke mitt problem lenger uansett...

YIHAA!!!

8) :lol: