CHARLIE Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Jeg og kona har bestemt oss for å anskaffe oss iPad. Noen som har noen tips/råd om hva vi må passe på? Det er 2-3 forskjellige størrelser på disse har jeg skjønt. Bør vi kjøpe den største? Noe utstyr vi bør ha med i pakken?? Noen feller vi ikke bør gå i?? Quote
Thomas Madsen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 full pakke, størst hd med 3g tvilling har selv ipad med største hd og 3g og veldig glad for det, ufattelig mye drit man kan legge inn nemlig. 3G veldig greit de gangene jeg ikke er i nærheten av wifi Quote
Arne Henriksen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Det avhenger vel av hvordan du skal bruke den - har selv en Ipad1 16GB og synes det blir fort fullt med endel applikasjoner installert - lite plass til film og musikk. Burde nok gått for en 32GB. 3G savner jeg ikke, om jeg trenger nettilgang utenfor WLAN-sonene deler jeg bare ut nett fra iPhone'n - det går så det suser og man slipper et ekstra abb. Quote
Hallgeir Helland Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Tips: modellene med 3G har også GPS. De uten 3G har ikke GPS. Quote
Thomas Madsen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Det avhenger vel av hvordan du skal bruke den - har selv en Ipad1 16GB og synes det blir fort fullt med endel applikasjoner installert - lite plass til film og musikk. Burde nok gått for en 32GB. 3G savner jeg ikke, om jeg trenger nettilgang utenfor WLAN-sonene deler jeg bare ut nett fra iPhone'n - det går så det suser og man slipper et ekstra abb. Ja 30kr mnd er jo rene rippoff... Quote
Arne Henriksen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 ... 30kr mnd er jo rene rippoff... 2 cola i måneden, det blir en hel kasse i året... Quote
olepeder Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Om du ikke allerede er inne i Apple-verden vil jeg anbefale en titt på Samsung galaxy tab 10.1 som kjører android. Denne er utrolig mye enklere å bruke om du skal se folmer/tv-serier ol som er lastet fra nettet. Det er bare å se direkte, men på iPad så må du innom itunes samt konvertering i mange tilfeller. Men bare til surfing, e-post og slikt er jo ipad også fantastisk. Quote
Arne Henriksen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Film er tungvint på iPad, det er jeg enig i... Bilder & musikk - nja, har man først døtta det inni iTunes går det greit å synce over, og nå fra IOS5 går det trådløst også. Men sånn i det hele og store er det ikke mange andre enn de mest ihuga anti-Apple-fantaster som ikke anbefaler iPad når det gjelder brett. 'Alt' av apps og løsninger finnes, og det funker bare. Quote
Alexander Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Film er ikke tungvint på iPad. Jeg gjør to ting: 1. Last inn VLC (gratis) og legg filmene i VLC. 2. Kjør Plex mediaserver hjemme og stream de til padda. Quote
Arne Henriksen Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Funker VLC greit på iPad nå? Da går alt av DivX m.m. rett inn? Quote
Alexander Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 Jeg har i hvertfall ikke puttet inn noe som ikke har fungert, noe som ikke er en garanti for noenting. Bruker hovedsakelig Plex selv. Quote
Recommended Posts