Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som overskriften sier så lurer jeg på om noen vet hvilken olje som skal til bilen min? Det er 25 000km serviceintervall og det synes jeg er for mye så jeg skal skifte selv innimellom.

Jeg har sett noen oljefiltre på VAG produkter etter 25- 30 000km og slik vil ikke jeg ha det...

Posted

Som overskriften sier så lurer jeg på om noen vet hvilken olje som skal til bilen min? Det er 25 000km serviceintervall og det synes jeg er for mye så jeg skal skifte selv innimellom.

Jeg har sett noen oljefiltre på VAG produkter etter 25- 30 000km og slik vil ikke jeg ha det...

Hei

Mobil 1 ESP Formula 5-30. de er det beste olje,  min S212 350 cdi var levert med denne og jeg brukte den på første service

Posted

Minimumsspesifikasjon står i manualen til bilen. Skal man være 100% sikker på at additiver ikke påvirker hverandre på noen måte, er kanskje det beste å benytte akkurat samme olje som verkstedet.

Posted
Mobil-1 5w 50 anbefales..

Ikke iflg. Mobils hjemmesider. Der er førstevalget Mobil 1 ESP Formula 5W-30 og andrevalget Mobil Super 3000 XE 5W-30

Posted

Jeg ser at Mobil 1 ESP Formula 5-30 er den anbefalte oljen. Men når jeg ser på spesifikasjonene så finnes det flere andre merker som tilfredstiller denne, tom en fra Biltema. Er det virkelig forskjell merkene mellom?

Posted

Jeg ser at Mobil 1 ESP Formula 5-30 er den anbefalte oljen. Men når jeg ser på spesifikasjonene så finnes det flere andre merker som tilfredstiller denne, tom en fra Biltema. Er det virkelig forskjell merkene mellom?

Det er forskjell på biler, selv om de er typegodkjente. Det er forskjell på TV'er, selv om de følger visse standarder og er kompatible. Det er stor forskjell på lyden i høyttalere også, selv om de fleste dekker frekvensområdet til menneskehørsel....

Så ja, logisk sett er det forskjell på oljer også ;)

Posted

Det er forskjell på biler, selv om de er typegodkjente. Det er forskjell på TV'er, selv om de følger visse standarder og er kompatible. Det er stor forskjell på lyden i høyttalere også, selv om de fleste dekker frekvensområdet til menneskehørsel....

Så ja, logisk sett er det forskjell på oljer også ;)

Godt og forsåvidt logisk å høre, men samtidig er det vel forskjell på typegodkjenning og kvalitetsgodkjenning.

Ikke det at jeg hadde tenkt meg på Biltema men det er visst de samme oljene der som på Statoil....

Posted

...typegodkjenning og kvalitetsgodkjenning.

To sider av samme sak det vel ;)

Godt mulig det, får vel skylde på at jeg jobber i helsevesenet siden jeg ikke har peiling på sånt :)

Noen som har tips om hvor de selger Mobil 1 til en kurant pris?

Er Stjerneservice i drift enda?

Posted

Godt mulig det, får vel skylde på at jeg jobber i helsevesenet siden jeg ikke har peiling på sånt :)

Simen driver ikke med det lenger men ja, det er opp og går :)

http://www.stjerneservice.no/kontakt.htm

Posted

Simen driver ikke med det lenger men ja, det er opp og går :)

http://www.stjerneservice.no/kontakt.htm

Kjapt. Takk :)

Posted
Er det bare for hvem som helst å komme og kjøpe der da?

Er iallefall slik her i Ålesund, så vil tro det er slik andre plasser også. Men ta en telefon om du bor i nærheten av et slikt anlegg og hør. Om en spør fint, er det som regel ikke så vanskelig å få noen prosent i rabatt også..

Posted

Er det bare for hvem som helst å komme og kjøpe der da?

Er iallefall slik her i Ålesund, så vil tro det er slik andre plasser også. Men ta en telefon om du bor i nærheten av et slikt anlegg og hør. Om en spør fint, er det som regel ikke så vanskelig å få noen prosent i rabatt også..

:D